Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام صبح شنبه در آئین چهلمین سالگرد شهادت شهید دستغیب بیان کرد: همانگونه که امام راحل در خصوص شهید دستغیب فرموده‌اند شهید دستغیب عالمی عامل بود و مقامی که او به دست آورد مقام شهادتی است که آرزوی هر مجاهد درگاه خداوند است.

وی افزود: نظام ارزشی دین مبین اسلام مقام علم را از مقام شهادت والاتر قرار داده و بر این اساس و بنا به فرموده پیامبر مکرم اسلام در روز قیامت خداوند تمام انسان‌ها را در یک جا جمع کرده و پس از محاسبه اعمال، خون شهید را با مرکبی که عالم بر کاغذ آورده می‌نویسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز تاکید کرد: کدامین علم از خون شهید والاتر است؟ با توجه به اینکه علوم زیادی در جهان هستی وجود داشته و تمام دانش‌ها و تعالیم برای انسان ارزشمند است با این حال علم اگر می‌خواهد از خون شهید والاتر باشد باید این ویژگی قرآنی که خداترسی است را داشته باشد.

وی افزود: نشانه دانشمند بودن از خداترسی است و اگر کسی مدعی دانشمند بودن است اما از خداوند ترسی ندارد باید در ادعای وی تردید نمود این در حالی است که بسیاری از شاخص‌های که در نظام جمهوری اسلامی مورد استفاده می‌شود بر طبق تعالیم قرآن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: کسانی به مسند مدیریت در جامعه اسلامی نشسته بودند که حقشان نبود این در حالی است که نباید فراموش کرد که تراوشات ذهنی افراد اروپایی نمی‌تواند مسیر جامعه اسلامی را به سمت تعالی هدایت کند بلکه بهترین مسیر و هدف آن هدفی است که در قرآن توصیه شده است.

آیت الله لطف الله دژکام خاطرنشان کرد: به واسطه خدماتی که شهید دستغیب در جامعه ارائه کرده هیچ تصوری به جز شهادت برای این عالم عامل نمی‌توان متصور شد.

این مقام مسئول در خصوص عالم و ویژگی‌های این شخص بیان کرد: عالم کسی است که حرف و عملش در جامعه اسلامی یکسان باشد و شهید دستغیب از جمله چنین عالمانی بود که در زندگی همان گونه عمل می‌کرد که در منبرها بیان می‌نمود.

امام جمعه شیراز گفت: شهید دستغیب ویژگی‌های منحصر به فردی داشت و این شهید محراب به واسطه نفس گرمی که داشت مبلغی عالم و دانشمندی به نام بود.

کد خبر 5372666

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز امام جمعه شیراز آیت الله دستغیب بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه روز پرستار روز دانشجو مطالبات مردم لرستان از دولت عکس استانها سیدابراهیم رئیسی گرگان کرمانشاه سانحه تصادف خرم آباد شهید دستغیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته معلم و ایام شهادت استاد شهید مطهری گفت: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان نابغه زمان خویش، پاسخگوی تمام نیاز های علمی فلسفی و عرفانی بودند ودر راستای تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب زحمات بسیاری را متحمل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان معلمی در تراز انقلاب اسلامی خوش درخشید و معلمی برای تمام دورانها است.

وی گفت: استاد شهید مطهری علاوه بر تدریس در حوزه های علمیه در سطوح مختلف، بعنوان استاد دانشگاه پاسخگوی تمام مسائل علمی بودند و برای رفع شبهات علاوه بر تدریس به تالیف کتاب پرداختند و کتب این شهید سعید گویای جامع بودن ایشان است.

وی یادآور شد: استاد مطهری در عرفان و تفسیر یکی از شاگردان ممتاز مکتب اسلام محسوب می شدند و از اساتیدی همچون علامه طباطبایی بهره برده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی برای احترام به این مقام منیع علم و قلم است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: تألیفات شهید مطهری نیاز علمی امروز جامعه را تأمین می کند و کمک شایانی برای رفع شبهات مطرح در جامعه کنونی است.

کد خبر 6092662

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • تفکرات شهید مطهری قابلیت پاسخگویی به شبهات جامعه امروز را دارد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد نواخته شد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • مطهری امام
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی