Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:19:06 GMT

اعلام اولین پروژه مرکل در دوران بازنشستگی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۱۵۵۰

اعلام اولین پروژه مرکل در دوران بازنشستگی

آنگلا مرکل پس از ۱۶ سال صدر اعظمی آلمان تنها دو روز بعد از کنار رفتن از سمتش، پروژه بعدی خود را تدارک می‌بیند و بئات باومن، دستیار قدیمی او اعلام کرده، قصد دارد با همکاری با مرکل روی نگارش کتابهای خاطرات دوران حرفه سیاسی او کار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، آنگلا مرکل، رهبر سابق آلمان کتاب خاطراتش را به همراه بئات باومن، این مشاور دیرینه‌اش خواهد نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل پیش از این اعلامیه، درباره برنامه‌هایش برای دوران بعد از حرفه سیاسی‌اش صحبت چندانی نکرده بود.

باومن به مجله اشپیگل گفت: مرکل نمی‌خواهد تمام زندگی‌اش را بازگو کند. او می‌خواهد تصمیمات کلیدی سیاسی خود را با کلمات خودش توضیح دهد و به سفر زندگی خود نگاهی بیاندازد.

باومن هر چند تا حد زیادی از انظار عمومی دور می‌مانده با این حال از زمان دهه ۱۹۹۰ مشاور کلیدی این رهبر سابق آلمان بوده است و در نگارش برخی از معروف‌ترین سخنرانی‌های مرکل مشارکت داشته است.

او افزود که هر دوی آنها قصد داشته‌اند خودشان کتاب را بدون کمک گرفتن از کس دیگری بنویسند.

باومن خاطرنشان کرد: صدراعظم پیشین آلمان و من کاملاً مطمئن بودیم اگر قرار باشد این کتاب را بنویسیم، آن را به تنهایی بدون به کار گیری نویسندگان شبح، بدون مورخان و بدون روزنامه نگاران انجام دهیم.

او تخمین زد که اتمام این پروژه دو تا سه سال طول می‌کشد.

مرکل قبل از کناره گیری‌اش از صدر اعظمی در روز چهارشنبه در مورد برنامه‌هایش برای دوران پساسیاستش خیلی کم صحبت کرد و به چیماماندا انگوزی آدیچیه، یک نویسنده، ‌گفت که شاید به سراغ نوشتن و سخنرانی برود، اما ابتدا می‌خواهد "هیچ کاری انجام ندهد و ببیند چه می‌شود".

مرکل عمدتا این نکته را در نظر گرفته که خارج از وظایف سیاسی‌اش  دیگر از کانون توجه دوری کند و حضورش در مقابل انظار عمومی و مطبوعات تنها محدود به همان انتصابش در سمت صدر اعظمی باشد.

مرکل در هشتم دسامبر قدرت را به جانشینش اولاف شولتس منتقل و او را تشویق کرد از آنچه که "بهترین شغل موجود خواند" لذت ببرد.

رسانه‌های اجتماعی آلمان روز جمعه گمانه‌زنی‌هایی را در مورد اینکه چه کسی حقوق انتشار این کتاب را به دست می‌آورد، و اینکه مرکل درباره تصمیم‌ها و چالش‌های متعددش و پیامدهای آنها، از بحران مالی گرفته تا موج پناهجویان در سال ۲۰۱۵ و مورد اخیر همه‌گیری، چه خواهد گفت، مطرح کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان نقطه اتصال منطقه است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان گفته است افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور ممکن نیست.

مولوی عبدالکبیر در مراسم فراغت دانشجویان دانشگاه پولی‌تخنیک در کابل گفت پروژه‌های بزرگ اقتصادی کاسا یک هزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای بدون حضور افغانستان ناممکن است و طالبان خواستار عملی شدن این پروژه‌ها هستند.

او همچنان از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا به افغانستان آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

طالبان پیش از این نیز خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف در افغانستان شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم
  • اولین خروجی لیورپول بعد از کلوپ مشخص شد
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی