Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام کرمی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و مدیرسابق مرکز هنرهای نمایشی در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: شهید سلیمانی یکی از قهرمانان ملی کشور ما است که به عنوان یک سردار همه هم وطنان به او عشق می ورزند.

وی در ادامه افزود: زبان هنر ابزار بسیار مناسبی برای معرفی ابعاد این شخصیت بزرگ، نمایش نقش او در جامعه و رویدادهای تاریخ معاصر کشورمان و به خصوص نشان دادن روحیه او برای نسل های آینده بسیار پراهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی درباره اهمیت برپایی هر ساله جشنواره تئاتر سردار آسمانی گفت: شکل گیری یک جشنواره با موضوع سردار سلیمانی هم اتفاق مبارکی است و خوشبختانه تداوم پیدا کرده و امسال قرار است دوره سوم خود را برگزار کند و استمرار این رویداد می تواند کمک کند تا در دراز مدت اهدافی که مطرح شد ، دنبال و به یک رویداد جریان ساز تبدیل شود.

وی در این باره افزود: برگزاری جشنواره های هنری به خصوص موضوعی یک فرصت است و خوشبختانه در دوره اول و دوم هم استقبال خوبی از سوی جامعه هنری صورت گرفت و استمرار این جشنواره می تواند به اثرگذار شدن رویداد کمک کند. امیدوارم نهادهای فرهنگی از تولیدات این جشنواره حمایت کنند تا آثار در معرض دید مخاطب قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه ابعادی از زندگی و شخصیت سردار شهید می تواند دستمایه هنر قرار بگیرد، گفت: به نظرم زبان هنر این خاصیت را دارد که بتواند بعدی جدید از یک شخصیت و نقش او را نمایش دهد و هنر نمایش هم این قابلیت را دارد، منتها برای تولید یک اثر ما باید به روند آفرینش گری هم توجه کنیم.

کرمی یادآور شد: هنرمندان ما در ارتباط با موضوع سردار علاقه مند هستند و دغدغه شان است و آنچه اهمیت دارد تولید حرفه ای است و تولید حرفه ای هم نیاز به برنامه ریزی و حمایت جدی در عرصه فرهنگ و هنر دارد.

مدیر کل سابق مرکز هنرهای نمایشی یادآور شد: بهرحال به لحاظ زمانی می بایست فرصت مناسب در اختیار هنرمند باشد تا بتواند اثر شایسته و فاخری تولید کند و هنرمندان در سطوح مختلف می بایست حمایت شوند. ما سطوح مختلف هنری از مبتدی، تجربی تا حرفه ای در تئاتر داریم، منتها آنچه به تولیدات فاخر کمک می کند، توجه به تولید تئاتر حرفه ای است و این مهم نیاز به امکانات، برنامه و اعتبار مناسب دارد.

وی با تأکید بر اینکه در سومین دوره جشنواره و انشاالله دوره های آتی می بایست به حوزه تولیدات حرفه ای و کسانی که صاحب تجربه بیشتر هستند، توجه شود، گفت: البته گروه های جوان هم نیاز به حمایت دارند، خیلی گروه های جوان هم دیده می شوند که کارهای فاخر تولید می کنند.

نویسنده و کارگردان تئاترمقاومت گفت: چنانچه ما برنامه نداشته باشیم، شاید تولیدات ما محدود و یا از جهت کیفی آن شرایط ممتاز را نداشته باشد، پس خیلی مهم است که به تولید آثار حرفه ای توجه کنیم.

سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه سال جاری و با دبیری سید وحید فخرموسوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید جشنواره حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیئت داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز