Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از ثبت ۲ شهر سمنان به عنوان شهر ملی صنایع دستی خبر داد و گفت: مهدیشهر و کلاته خیج به عنوان شهرهای ملی شماره دوزی و تانه بافی ایران ثبت شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به ظرفیت‌های بیشمار استان سمنان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند استان سمنان را از معبر به مقصدی برای گردشگری تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تصمیم گیری برای انتخاب شهر ملی صنایع دستی در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور انجام می‌شود با اشاره به بررسی پرونده‌های پنج نامزد کسب عنوان شهر ملی از سه استان سمنان، مرکزی و همدان در این شورا گفت: مهدیشهر در رشته شماره‌دوزی سنگسر و کلاته خیج در رشته دست‌بافته‌های سنتی (تانه‌بافی) از استان سمنان به‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی ثبت شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: روستای ابرسج در رشته نمدمالی از استان سمنان به صورت مشروط باقی ماند تا پس از رسیدن به استانداردهای مورد نظر به ثبت قطعی برسد.

دوست‌محمدی مزیت اجرای این طرح را افزایش اشتغال و همچنین رشد گردشگری داخلی و حتی خارجی و رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: هویت دهی به صنایع دستی و برندسازی تجاری به محصولات صنایع دستی از جمله دیگر مزایای انتخاب شهر ملی صنایع دستی است.

وی اظهار داشت: رویکرد توجه به حوزه صنایع دستی قطعاً می‌تواند رویکردی بنیادین برای تقویت و توسعه اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند.

در جلسه وزیر میراث فرهنگی با فعالان صنایع دستی اصفهان چه گذشت؟صنایع دستی قشم می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی عرضه شودحمایت از هنرمندان صنایع دستی در «عمل» اجرایی شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه حمایت از فعالان هنر صنایع دستی در دستور کار قرار دارد گفت: رویکرد این اداره کل شناسایی و معرفی ظرفیت صنایع دستی استان سمنان با استفاده از فرصت‌ها و بسترهای مختلف است و قطعاً در این مسیر تمامی دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری شهر ملی صنایع دستی عنوان شهر ملی میراث فرهنگی عنوان شهر استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی صبح سه شنبه در بازدید از مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

مرتضی صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

همچنین معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه نیز بازدید کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.

مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.

قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این استان است.

کد خبر 6092810

دیگر خبرها

  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران