Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی (رویکرد‌ها و تجربه‌ها» را با گردآوری و ترجمه دکتر «حسن فارسی» عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی تهران وارد بازار نشر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در بخش مقدمه مترجم آمده است: بازاریابی سیاسی به‌عنوان مفهومی جدید، حکایت استفاده از یک رویکرد تجاری در حوزه سیاست است، چون جریان اصلی بازاریابی ریشه در کسب و کار و تجارت دارد و فرآیندی مدیریتی است که شامل شناسایی پیش‌بینی و پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان از راه بهره‌گیری مؤثر از منابع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ادامه این بخش آمده است: بازاریابی سیاسی که امروز با عنوان یک ضرورت و جزئی از زیست سیاسی محسوب می‌شود ذیل رویکرد‌های تعاملی فروش‌محور و بازارگرا و کارکرد‌هایی نظیر محصول، توزیع، هزینه ارتباطی و مدیریت کمپین‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی همانند انتخابات، رفراندوم و مدیریت سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  رسانه‌های اجتماعی هم که مبتنی بر فناوری اطلاعات و وب دو می‌باشند مفهومی جوان و نوظهور است.  برخی معتقدند، تولد این مفهوم به سال ۱۹۷۷ بر می‌گردد، اما آنچه که مطرح است مفهوم امروزین رسانه‌های اجتماعی به سال ۲۰۰۶ بر می‌گردد فارغ از سابقه این نوع رسانه، بر کسی پوشیده نیست که این رسانه با ویژگی‌هایی، چون زبان غیررسمی چندصدایی بودن و گفتگو محور در قالب ارتباطات افقی تعریف می‌شود. در بخش بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ این کتاب می‌خوانیم: ایالات متحده نخستین کشوری بود که تکنیک‌های بازاریابی آزمون شده در حوزه اقتصاد و تجارت را در ارتباطات سیاسی به کار برد در آن جا به بالاترین سطح پختگی رسید. در کشور‌های دیگر و از جمله کشور‌های اروپایی، بازریابی سیاسی با چند سال تأخیر و حتی در جا‌هایی مثلاً اروپای مرکزی و شرقی با چند دهه تأخیر، اتفاق افتاد. این مربوط به سازگاری و کاربرد ابزار‌های بازاریابی برای تحلیل بازار و اجرای راهبرد‌ها و مبارزات سیاسی حرفه‌ای است.  مترجم در این مجموعه کوشیده است موضوعاتی، چون بازاریابی سیاسی و ارتباطات سیاسی: بازنگری روابط، بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ، یک دهه فعالیت بازاریابی سیاسی در رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سیاست (با تأکید بر آفریقای جنوبی)، نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی سیاسی: انتخابات محلی ۲۰۱۴ ترکیه و رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی سیاسی و انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا را به طور مختصر با نثری روان بازگو کند.  کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی رویکرد‌ها و تجربه‌ها» در ۱۴۰ صفحه با قیمت نسخه کاغذی ۴۰ هزار تومان و قیمت نسخه الکترونیکی ۲۰ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.  نسخه الکترونیکی این کتاب را هم می‌توانید از پلتفرم فیدیبو تهیه کنید. برچسب ها: کتاب ، بازار نشر ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی سیاسی ، حسن فارسی ، جهاد دانشگاهی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کتاب بازار نشر رسانه های اجتماعی بازاریابی سیاسی حسن فارسی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه