Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کمال علیپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایران حُسن نیت خود را در مذاکرات هسته ای بارها به طرف مقابل اعلام کرده و در زمان حاضر، نوبت طرف غربی است که وارد گام عملی شود و از نظریه پردازی دست بر دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایران با اراده و عزم ملی در سیاست خارجی عمل می کند و طرف غربی بداند که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دولت سیزدهم، با قاطعیت از عزت ایران دفاع خواهد کرد و به دنبال گفت و گوی سازنده و نتیجه محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوره قبل مذاکرات هسته ای، کشورهای غربی بر سر وعده هایی خود نماندند و هرآنچه توافق شد، از جانب کشورهای غربی پوچ از آب درآمد اما این بار تیم مذاکره کننده هسته ای وزارت امور خارجه دولت سیزدهم، گول وعده های بی اساس کشورهای غربی را نخواهد خورد.
علیپور اضافه کرد: دولت سیزدهم در مذاکرات هسته ای برخلاف دولت قبلی، اقتصاد ایران را به مذاکرات هسته ای گره نخواهد زد و طرف ایرانی اگر احساس کند که کشورهای غربی در مذاکرات حُسن نیت ندارند، با قاطعیت با طرف مقابل برخورد می کند.
وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایران به خاطر اقدامات اشتباهی که سال های گذشته کشورهای غربی انجام دادند، به حُسن نیت این کشورهای شک دارد، بنابرین گروه غربی در کنار گفت و گو های سازنده باید اعتماد طرف ایرانی را هم جلب کند.
این نماینده مجلس افزود: تا اینجای کار عملکرد و اقدامات گروه ایرانی درمذاکرات هسته ای عزتمندانه و با هوشیاری انجام شد و در ادامه هم این روند اصولی تداوم خواهد یافت.
نماینده مردم قائمشهردر مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در مذاکرات هسته ای به هیچ عنوان عجله ندارد بلکه در چارچوب قانون به دنبال رفع تحریم های خارجی و برداشته شدن گام های عملی از سوی طرف غربی است.
علیپور خاطر نشان کرد: ایران هوشمندانه در مذاکرات هسته ای در حال حرکت است و به خواسته های طرف غربی اگر غیراصولی و غیر کارشناسی باشد، تن نخواهد داد.
وی ادامه داد: ایران به دنبال مذاکره ای است که دارای ضمانت اجرایی باشد و کشورهای غربی باجدیت به تعهدات خود عمل کنند و ایران به دنبال مذاکرات نمایشی نیست.

برچسب‌ها برجام مجلس شورای اسلامی مازندران انرژی هسته ای پروندهٔ خبری مذاکرات برای رفع تحریم ها در وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام مجلس شورای اسلامی مازندران برجام مجلس شورای اسلامی مازندران انرژی هسته ای مذاکرات هسته ای کشورهای غربی طرف غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند

«حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب خشن جنبش دانشجویی در آمریکا توسط نیروهای نظامی و امنیتی این کشور، اظهار کرد: علی رغم آنکه برخی کشورهای غربی مانند آمریکا شعار حقوق بشر سر می‌دهند و خودشان را مدافع دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان می‌دانند، اما مشخص شد که تمام این شعارها دروغ است.

وی متذکر شد: البته اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهند و در عمل به آن باور ندارند، برای ما اثبات شده بود اما برای کشورهایی که هنوز به این حقیقت نرسیده بودند هم روشن شد که آنان استانداردهای دوگانه‌ای در موضوع حقوق بشر و آزادی بیان دارند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان کاملاً معلوم شد که مقامات کشورهایی مانند آمریکا درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند و در عمل به مسائلی چون در نظر گرفتن حق آزادی بیان برای دانشجویان و اساتید اعتقاد ندارند.

وی گفت: در حال حاضر همه در دنیا متوجه تناقض‌گویی در رفتار دولتمردان آمریکا و غرب شده‌اند، چرا که آنان حتی اجازه نمی‌دهند دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های خودشان از مردم مظلوم دنیا حمایت کنند که این نشان‌دهنده دورویی آن‌ها در بحث‌های حقوق بشری است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جنایات اسرائیل در غزه به حدی زیاد است که هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در برابر آن سکوت کند و به همین جهت شاهد حضور مردم و دانشجویان و اساتید برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در خیابان‌ها علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین هستیم.

غضنفرآبادی گفت: البته مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی‌خواستند که اخبار مربوط به سرکوب دانشجویان در اعتراضات حمایتی از فلسطین رسانه‌ای شود و به بیرون درز پیدا کند و از سوی دیگر می‌خواستند خفقان شدید اخباری و اطلاعاتی در غزه به وجود آورند تا اخبار جنایات آنان به گوش جهانیان نرسد، اما امروز می‌بینیم که خبرهای مظلومیت و قتل عام زنان، کودکان و مردم بی‌گناه غزه به کل جهان مخابره شده است و حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان در مقابل این جنایات ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتراض مردم و دانشجویان در کشورهای غربی و آمریکا نسبت به جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها در غزه انجام می‌دهد. علی رغم تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس فوری در غزه، اما آمریکا هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و به همین دلیل علاوه بر مردم کشورهای اسلامی، مردم کشورهای غربی هم اعتراضات خود را نسبت به جنایت‌هایی که در فلسطین می‌شود، نشان می‌دهند.

کد خبر 6094369 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود