Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد بختیاری‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات ویژه و اثربخشی در حوزه ایجاد تاسیسات فاضلاب انجام شده است اظهار کرد: با مجموعه اقدامات متمرکز انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود، تا پایان سال جاری بیش از ۹۸ درصد حاشیه شهر همدان از خطوط و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد شهر همدان زیر پوشش شبکه‌های سنتی و مدرن جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند بیان کرد: در حال حاضر اعتباراتی به منظور ایجاد تاسیسات فاضلاب در دسترس است که بر همین اساس موافقت نامه‌هایی مبنی بر اجرای طرح  فاضلاب در شهرهای همدان، مریانج و جورقان وجود دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در شهر ملایر عنوان کرد: این شهر نیز از محل اعتبارات ملی دارای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب و تصفیه‌خانه است و اقدامات اثربخشی در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: در شهر بهار نیز موافقت‌نامه ایجاد تاسیسات فاضلاب وجود دارد ضمن اینکه از محل این موافقت‌نامه ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در دو شهر صالح‌آباد و لالجین نیز در دست انجام است.

بختیاری‌فر در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در شهر کبودراهنگ نیز گفت: موافقت‌نامه مربوط به ایجاد تاسیسات فاضلاب در این شهر پایان یافته و هم اکنون بحث بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌ها ضمن اجرا و توسعه بخش باقی مانده شبکه از محل اعتبارات جاری و تبصره در دستورکار است.

وی اضافه کرد: طرح فاضلاب شهر تویسرکان نیز در حال جذب اعتبار ملی است ضمن اینکه موافقت‌نامه این طرح در شهر رزن خاتمه یافته و در حال پرداخت دیون پیمانکاران هستند.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: طرح توسعه فاضلاب در شهر نهاوند نیز در قالب اعتبار ملی و با عنوان ایجاد شبکه‌های فاضلاب در چهار شهر دارای اولویت در دست انجام است.

وی بیان کرد: در شهر فامنین از محل کمیسیون ماده ۲۳ اعتباراتی مصوب شده که البته پیش از جذب این اعتبار نیز خط انتقال فاضلاب در این شهر به اتمام رسید و زمین تصفیه‌خانه آن تملک شد.

بختیاری‌فر تصریح کرد: در دیگر شهرهای غیرمرکز نیز مطالعات ایجاد تاسیسات و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در دست انجام است هرچند مقدمات جذب اعتبارات از محل کمیسیون ماده ۲۳ نیز فراهم شده است.

وی به چند پروژه در حال مطالعه، در دست انجام و یا تکمیل اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها شامل تصفیه‌خانه در حال ساخت روستاهای یلفان و ابرو، اجرای خط انتقال فاضلاب در روستای چشین، مطالعات در روستاهای رودآور و جعفریه تویسرکان، حاجی‌آباد ملایر و روستاهای بالادست و پایین دست سد اکباتان، اجرای ادامه خط انتقال روستاهای محور امامزاده محسن و خط انتقال فاضلاب روستای تفریجان و سنگستان، بخشی از فاضلاب روستای حسن‌آباد و مطالعات فاضلاب در روستاهای یکن‌آباد، مهدی آباد و انصارالامام است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب جمع آوری فاضلاب خط انتقال فاضلاب ایجاد تاسیسات فاضلاب جمع آوری فاضلاب دست انجام موافقت نامه خط انتقال انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ