Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@04:18:57 GMT

اعلام اولین پروژه مرکل در دوران بازنشستگی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۲۰۷۸

اعلام اولین پروژه مرکل در دوران بازنشستگی

آفتاب‌‌نیوز :

 آنگلا مرکل، رهبر سابق آلمان کتاب خاطراتش را به همراه بئات باومن، این مشاور دیرینه‌اش خواهد نوشت. مرکل پیش از این اعلامیه، درباره برنامه‌هایش برای دوران بعد از حرفه سیاسی‌اش صحبت چندانی نکرده بود.

به گزارش دیلی میل، باومن به مجله اشپیگل گفت: مرکل نمی‌خواهد تمام زندگی‌اش را بازگو کند. او می‌خواهد تصمیمات کلیدی سیاسی خود را با کلمات خودش توضیح دهد و به سفر زندگی خود نگاهی بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باومن هر چند تا حد زیادی از انظار عمومی دور می‌مانده با این حال از زمان دهه ۱۹۹۰ مشاور کلیدی این رهبر سابق آلمان بوده است و در نگارش برخی از معروف‌ترین سخنرانی‌های مرکل مشارکت داشته است.

او افزود که هر دوی آنها قصد داشته‌اند خودشان کتاب را بدون کمک گرفتن از کس دیگری بنویسند.

باومن خاطرنشان کرد: صدراعظم پیشین آلمان و من کاملاً مطمئن بودیم اگر قرار باشد این کتاب را بنویسیم، آن را به تنهایی بدون به کار گیری نویسندگان شبح، بدون مورخان و بدون روزنامه نگاران انجام دهیم.

او تخمین زد که اتمام این پروژه دو تا سه سال طول می‌کشد.

مرکل قبل از کناره گیری‌اش از صدر اعظمی در روز چهارشنبه در مورد برنامه‌هایش برای دوران پساسیاستش خیلی کم صحبت کرد و به چیماماندا انگوزی آدیچیه، یک نویسنده، ‌گفت که شاید به سراغ نوشتن و سخنرانی برود، اما ابتدا می‌خواهد "هیچ کاری انجام ندهد و ببیند چه می‌شود".

مرکل عمدتا این نکته را در نظر گرفته که خارج از وظایف سیاسی‌اش دیگر از کانون توجه دوری کند و حضورش در مقابل انظار عمومی و مطبوعات تنها محدود به همان انتصابش در سمت صدر اعظمی باشد.

مرکل در هشتم دسامبر قدرت را به جانشینش اولاف شولتس منتقل و او را تشویق کرد از آنچه که "بهترین شغل موجود خواند" لذت ببرد.

رسانه‌های اجتماعی آلمان روز جمعه گمانه‌زنی‌هایی را در مورد اینکه چه کسی حقوق انتشار این کتاب را به دست می‌آورد، و اینکه مرکل درباره تصمیم‌ها و چالش‌های متعددش و پیامدهای آنها، از بحران مالی گرفته تا موج پناهجویان در سال ۲۰۱۵ و مورد اخیر همه‌گیری، چه خواهد گفت، مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آنگلا مرکل آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، «ماجرا» فصلنامه تاریخی-سیاسی به مدیرمسئولی محمدمهدی دادمان و سردبیری جواد موگویی است که اولین شماره آن با عنوان «پیروزی بدون جنگ؛ رهبر انقلاب چگونه ایران را از جنگ‌ها عبور می‌دهد؟» منتشر شده است.
مراسم رونمایی از اولین شماره این مجله فردا یکشنبه 9 اردیبهشت ماه با حضور علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه، منوچهر متکی نماینده مجلس و وزیر اسبق امورخارجه، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، جواد موگویی تاریخ‌نگار و پژوهشگر، و جمعی دیگر از هنرمندان و مدیران در خانه اندیشه ورزان جوان برگزار خواهد شد.

کیانوش رضایی کد خبر: 1228571 برچسب‌ها حوزه هنری مجله اجتماعی

دیگر خبرها

  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر