Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@16:41:51 GMT

کمبودپزشک تا ۴ سال آینده رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۲۳۳۳

کمبودپزشک تا ۴ سال آینده رفع می‌شود

حضور پزشکان عمومی در خط اول درمان در نظام ارجاع با زمینه‌سازی و بهبود شرایط برای ادامه تحصیل آنان در دوره‌ دستیاری، احساس کمبود پزشک متخصص حداکثر در ۴ سال آینده رفع می شود.

به گزارش مشرق، سازمان بسیج جامعه پزشکی روز شنبه در این پیام درمورد طرح افزایش ظرفیت رشته پزشکی خطاب به اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی که سالیان درازی است خود طلایه دار حضور و ارائه‌ خدمات سلامت در دورترین مناطق محروم و مرزی کشور بوده، بیشتر از هر نهاد دیگری این ضرورت را درک و لمس کرده  و بر رفع هر چه سریعتر نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی در این مناطق تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کمبود پزشک در کشور داریم

در این پیام آمده است: در خصوص طرح افزایش ظرفیت رشته پزشکی که قرار است در جلسه آتی  شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود، لازم است رفع محرومیت بهداشتی درمانی با فراهم کردن همه اجزای بسته سلامت و نه تنها پزشک، آن هم برای زمان حال و نه با طرحی که ۱۴ سال بعد فقط متخصص را افزایش می‌دهد، مورد توجه قرار گیرد.

سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: در حالیکه به دلایل نامناسب بودن زیرساخت‌ها و عدم اجرای کامل نظام ارجاع، تعداد بسیار زیادی از پزشکان محترم عمومی کشور از چرخه ارائه خدمات سلامت خارج مانده‌اند، رفع موانع و فراهم کردن شرایط برای استفاده از ظرفیت عظیم آنها نسبت به هر طرح دراز مدت دیگری در اولویت است.

بر اساس این پیام، افزایش ظرفیت همه رشته‌های پزشکی امری بوده که توقف بردار نیست و به طور مرتب در طی سالیان گذشته صورت گرفته اما افزایش بی‌رویه و ناگهانی ظرفیت پزشکی در حالیکه تمامی صاحب نظران  و ارگانهای ذیربط با آن مخالف هستند، نه تنها ضامن افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت نخواهد بود بلکه نتایج و عوارض خطرناکی را بدنبال خواهد داشت.

سازمان بسیج جامعه پزشکی در این پیام تاکید کرد: جایگاه والای آن شورای مهم ایجاب می‌کند که طبق سند نقشه جامع علمی کشور، خواستار بهبود دسترسی مردم به خدمات سلامت به صورت یک بسته کامل در اسرع وقت شود و افزایش ظرفیت رشته پزشکی را متناسب با توان آموزشی کشور و سایر مولفه‌های بسته سلامت و زیرساخت‌های آن الزام کند و عدد و رقم آن را بر عهده دستگاه‌های اجرایی مسول قرار دهد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کمبود پزشک سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور پزشک عمومی سلامت قیمت های روز در یک نگاه سازمان بسیج جامعه پزشکی افزایش ظرفیت خدمات سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی روز‌های پیش رو، گفت: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه (۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹ اردیبهشت) کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: ایسنا

tags # بارش باران ، آب و هوا ، اخبار هواشناسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی