Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@23:50:05 GMT

رکورد جدید ثروتمندترین افراد جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۲۴۶۱

رکورد جدید ثروتمندترین افراد جهان

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو نیوز، ثروتمندترین افراد جهان در بحران بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ ثروتمندتر شده‌اند. بر اساس گزارش سالانه نابرابری جهانی، در سال ۲۰۲۱ میلیاردرها بیشترین افزایش را در سهم خود از ثروت ثبت کردند.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که ۰.۰۱ درصد ثروتمندترین افراد صاحب ۱۱ درصد ثروت جهان هستند که نسبت به سال ۲۰۲۰ یک درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سهم ثروت جهانی متعلق به میلیاردرها از یک درصد سال ۱۹۹۵ به ۳ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. این جهش زمانی رخ داد که دولت‌های سراسر جهان برای کاهش درد اقتصادی ناشی از تعطیلی‌های همه‌گیر، پول را به اقتصاد خود سرازیر کردند اما این پول، قیمت سهام و ارزش املاک را افزایش داد و به ثروت افراد پردرآمد افزود.

آبیجیت بنرجی و استردوفلو، اقتصاددانانی که برنده جایزه نوبل ۲۰۱۹ برای تحقیقات در مورد فقر شدند، اظهار کردند: از آنجایی که ثروت منبع اصلی دستاوردهای اقتصادی آینده و به‌طور فزاینده قدرت و نفوذ است، این امر افزایش بیشتر نابرابری را نشان می‌دهد. آنان گفتند: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تمرکز شدید قدرت اقتصادی در دستان اقلیت بسیار کوچکی از ابرثروتمندان است.

بحران کووید، نابرابری بین افراد بسیار ثروتمند و بقیه جمعیت را تشدید کرده است. با این حال، در کشورهای ثروتمند، مداخله دولت از افزایش گسترده فقر جلوگیری می‌کند اما درباره کشورهای فقیر این مورد درست نیست.

لوکاس چانسل، محقق اصلی این گزارش گفت: این نتایج نشان‌دهنده اهمیت دولت‌های اجتماعی در مبارزه با فقر است.

نتایج گزارش نشان داد که نابرابری ثروت با انتشار کربن و اهداف تغییر آب‌وهوا ارتباط قوی دارد. نابرابری‌های بزرگ در انتشار کربن نشان می‌دهد که سیاست‌های آب‌وهوایی باید آلاینده‌های ثروتمندان را بیشتر مورد هدف قرار دهند.

وی افزود: «تاکنون، سیاست‌های اقلیمی مانند مالیات کربن اغلب به‌طور نامتناسبی بر گروه‌های با درآمد پایین و متوسط تاثیر گذاشته در حالی که عادات مصرف ثروتمندترین گروه‌ها بدون تغییر باقی خواهد مانده است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین روز پرستار سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 ثروتمندترین پول ثروت آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین روز پرستار سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت

مؤسسه آمار ترکیه گزارش داد که تورم این کشور در چهارمین ماه از سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش جدید مؤسسه آمار ترکیه که صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۶۹.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در ۱۷ ماه اخیر است. طبق این گزارش، تورم ماهانه ترکیه در آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته، تورم در هیچ یک از گروه‌های کالا و خدمات در کشور ترکیه، کمتر از ۵۰ درصد نبوده است. در میان گروه‌های هزینه‌ای نیز، بالاترین تورم مربوط به گروه آموزش با ۱۰۳.۹ درصد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها که احتمالا نمی دانستید