Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران الزام به تهیه لایحه فناوری شهر توسط شهرداری تهران را ضروری و انکار ناپذیر دانست و گفت: صرفا با تهیه تفاهم نامه با پارک های علم و فناوری و در خصوص پروژهای پیشران مورد نیاز مدیریت شهری نمی توان زمینه تحقق شهر نوآور را فراهم آورد.

به گزارش برنا؛ مهدی بابایی با اشاره به بازدید از کارخانه نو آوری آزادی به عنوان یکی از شعب پارک علم و فناوری پردیس، گفت : جهش مسیر پیشرفت  کشورهای در حال توسعه ، ایجاد پارک های علم و فناوری است که از طریق ، استفاده از توان دانشمندان جوان در قالب شرکت دانش بنیان بروز وظهور می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  پارک‌های علم و فناوری، به عنوان نمونه کارخانه نوآوری آزادی، یکی از این مراکز مهمی است که در قالب خدماتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد، به واسطه شتاب‌دهنده‌هایی که در این مرکز وجود دارند، سرمایه‌گذاران خطرپذیری که در این حوزه هستند یا فرشتگان کسب‌و‌کاری که در این مراکز در قالب سیاست‌گذاری ای که معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری حضور دارند، می‌تواند این حوزه توسعه کشور را تسریع کند.

بابایی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در حوزه‌ مدیریت شهری این است که چرا مدیریت شهری نتوانسته بهره‌برداری بهینه‌ای از این فرصت گرانبهایی که در این حوزه هست داشته باشد، اظهار داشت: شاید بیشتر صنعت توانسته از این حوزه بهره‌برداری کند و مدیریت شهری کمتر بهره برده است.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این دغدغه باعث شد که در جلسه‌ای که با جناب آقای ستاری، معاونت فناوری ریاست‌جمهوری داشته باشیم این دغدغه را بیان کنم که ما در حوزه‌ی مدیریت شهری چه گامی می‌توانیم برداریم که هم در جهت فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلگری کنیم و هم  بتوانیم خودمان در حوزه‌ی مدیریت شهری از این محصولات یا نوآوری‌هایی که این شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مخصوصا در حوزه شهری دارند، بهره‌مند شویم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم در این حوزه سیاست‌گذاری کنیم و این سیاست‌گذاری تسهیلگر باشد، فقدان لایحه‌ فناوری شهر تهران یا طرح فناوری شهر تهران ضروری به‌نظر می‌رسد .

وی گفت: با ارتباطی که با معاونت فناوری ریاست‌جمهوری به‌عنوان سیاست‌گذاری اصلی در حوزه‌ فناوری و نوآوری در کشور داریم و همچنین با جلسات مستمری که با شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در عرصه‌های مختلف داریم، دغدغه‌های آنها را از پایین جمع آوری و تلفیقی از سیاست‌های بالا و پایین و پایین به بالا بتوانیم با یک رویکرد استراتژیک نوآورانه لایحه‌ فناوری شهر را تدوین کنیم .

وی تاکید کرد که در صورت تدوین این لایحه میتوان در عرصه‌های مختلف به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کرد و ما هم در مدیریت شهری از منافع این حوزه استفاده می کنیم.

به گفته وی، اکنون شهرداری تهران در حوزه‌ نوآوری و استفاده از این فضای نخبگان، امکانات حداقلی را گذاشته که اغلب هم منجر به نتیجه و محصول نشده است.

بابایی با بیان اینکه مدیریت‌های مختلف در مناطق شهرداری تهران، مراکز نوآوری را ایجاد کردند، عنوان کرد: ما حتی در مترو، در سازمان پسماند یا غیره مراکز نوآوری‌ای را داریم؛ اما چون در قالب یک سیاست واحد عمل نمی‌شود، با تغییرات مدیریتی اغلب دچار تنش و مشکل هستیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران هم نسبت به جذب ایده‌ها اقدام می‌کند و ایده‌هایی که به حوزه‌ مدیریت شهری مربوط می‌شود را در کمیسیونی بررسی و در صورت تصویب، سعی می‌کند حمایت‌‌ و آنها را به معاونت تخصصی معرفی کند.

بابایی خاطرنشان کرد: اینکه در ادامه چه اتفاقی برای این ایده‌ها می‌افتد و آیا آن مسوول دغدغه‌مندانه این حوزه را پیگیری می‌کند یا خیر، به دلیل عدم‌وجود سیاست و برنامه دچار مشکل می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از این دلایلی ضرورت تدوین لایحه، تدوین و تصویب سیاست‌گذاری ها در این حوزه است تا  تکلیف بازیگران آن در حوزه مدیریت شهری در حوزه‌ی نوآوری معین شود.

عضو‌شورای تهران ادامه ‌داد: پارک های علم و فناوری ما حصل نیاز عصر اطلاعات بوده ولی حال که در عصر مفهومی هستیم نیز این روش نوآورانه با تلفیق آموزش مهارت های عصری مفهومی می تواند تسهیل گر نوآوری در کشور ما باشد؛ چرا که مهمترین مهارت این عصر برخلاف مهارت تجزیه و تحلیل عصر اطلاعات ترکیب بوده وایجاد محیط خلاقانه مشارکتی زمینه ساز ترکیب دانش علوم مختلف جهت تولید محصولات جدید از تلفیق علوم مختلف می باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علم و فناوری کشورهای در حال توسعه فناوری صنعت شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر شهر تهران نخبگان شهرداری تهران شهرداری فناوری اطلاعات فناوری شورا شهر پارک های علم و فناوری شرکت های دانش بنیان مدیریت شهری سیاست گذاری فناوری شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی

حمید جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی امروز در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری مصوب شد.

وی افزود: این مطالعه با رویکرد ارتقای زیست بوم کارآفرینی نوآوری و فناوری خراسان جنوبی جلب مشارکت ذینفعان کلیدی و برگزاری بیش از ۴۰ جلسه کارشناسی تدوین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: این سند در استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها نهادها ستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تدوین شده و در این فرآیند تلاش شده مشارکت نمایندگان و تمام گروه‌های ذی نفع جلب شود و در مجموع دعوت از ۹ لایه و ۳۲ بازیگر اصلی زیست بوم صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: در تدوین سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی فرادست نظیر مطالعات طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی بررسی و مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند.

جهانشاهی تاکید کرد: بر اساس این سند مهم‌ترین ارزش‌های توسعه دانش بنیان استان توجه به اقتدار آفرینی علم و دانش، توجه به امنیت و انسجام ملی، توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی و بومی، سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی، خلاقیت، نوآوری و فناوری علمی، ثروت آفرینی، افزایش رفاه عمومی و افزایش اشتغال به ویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی، عدالت محوری در دستیابی با فرصت‌های برابر دانش پایه برای افراد، شرکت‌ها و نهادها، صیانت از محیط زیست، منابع انرژی و آب مبتنی بر حکمرانی دانش و توجه به مزیت‌های نسبی استان همچون توسعه ظرفیت‌های کشاورزی، معدن، مرز و غیره خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این سند ۱۲ هدف بنیادین تدوین شده که عبارتند از توسعه فرهنگ کارآفرینی دانش پایه، بهبود محیط کسب و کار دانش بنیان، تحقق توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش پایدار، فراگیر و عادلانه به نفع همه اقشار جامعه، توسعه سرمایه انسانی، آموزش و مهارت برای پاسخگویی به نیازهای اقتصاد دانش بنیان، توسعه زیرساخت و توزیع خدمات دانش بنیان و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان مبتنی بر آمایش سرزمینی، ارتقای بهره وری و حفاظت از منابع استان با استفاده از نوآوری و فناوری‌های دانش بنیان، تقویت نقش نهاد علم، دانش نوآوری و فناوری در تکمیل زنجیره ارزش استان، شبکه سازی نوآوری، فناوری و کارآفرینی برای توسعه زیست بوم، توسعه بهره برداری از فناوری‌های نوین، توسعه فناوری‌های پرچم دار به منظور رشد و رقابت پذیری اقتصاد منطقه‌ای، تقویت بنیان‌های پژوهش در زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی استان و ارتقای سطح سلامت و بهداشت استان با گسترش خدمات و محصولات دانش بنیان است.

کد خبر 6087044

دیگر خبرها

  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان