Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@14:41:50 GMT

مسکن حمایتی چند متری است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۳۰۳۴

مسکن حمایتی چند متری است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمحمد مرتضوی  با اشاره به جلسه اخیر کانون سراسری انبوه‌سازان با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و درخواست برای ارائه برنامه اجرایی ساخت نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: متن تفاهمنامه‌ای برای وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است؛ زمان تفاهمنامه برای یک دوره چهار ساله در نظر گرفته شده که قابل تمدید است و امیدواریم شاهد رضایتمندی خوبی بین دولت و انبوه‌سازان باشیم و مردم بتوانند از این همکاری بهره‌ ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پیشنهادات انبوه‌سازان به سمت ساخت واحدهای کوچک‌تر بین ۵۰ تا ۸۰ مترمربع حرکت خواهیم کرد. واحدهایی که متناسب با وضعیت استان‌ها، شهرها، وسعت،‌ شرایط اقتصادی و دهک‌های مختلف در نظر گرفته شده که می‌‌توانند در این مساحت‌ها قرار بگیرند. امیدواریم با کاهش متراژ ساخت و اصلاح الگوی ساخت فاصله بین متقاضی و فروشندگان را که بر اساس شرایط نامناسب اقتصادی ایجاد شده را به حداقل برسانیم.

وی افزود: یکی از خواسته‌های ما حضور انبوه‌سازان در شوراهای مسکن در سطوح استانی است، مانند آنچه در طرح مسکن مهر اتفاق افتاد. از دولت خواسته‌ایم در کنار مسئولان اجرایی و دستگاه‌های دولتی قرار بگیریم تا به این ترتیب کمک شایانی برای دستیابی به اهداف طرح تدوین و حرکت موثرتر کنیم.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: معتقدیم در شوراهای استانی مسکن ظرفیت‌های خوبی در جهت در تسهیل مجوزها و اصلاح یک سری قوانین بالادستی که با ساخت واحدهای کوچک تطابق ندارند، وجود دارد.

مرتضوی با تاکید بر این‌که باید به سمت کیفی‌تر شدن ساخت و سازها و استفاده از روش‌های نوین ساخت که در سال‌های اخیر توفیقی در استفاده از آنها نداشته‌ایم، حرکت کنیم، اضافه کرد:  امروز در این بخش خلاء داریم امیدواریم بخش‌ قابل توجهی از واحدها با روش‌های صنعتی سازی ساخته شود البته مشروط به این‌که مشوق‌های در اختیار انبوه‌سازان قرار دهیم . ضمن این‌که تسهیلات بانکی با توجه به این‌که صنعتی‌سازی زمان کوتاه‌تری برای اتمام دوره ساخت بتوانیم تسهیلات را در بازه کوتاه‌تری به پروژه‌ها تزریق کنیم و آورده متقاضیان نیز در زمان کوتاه‌تری واریز شود.

وی تاکید کرد: در پیشنهادات، انبوه‌سازان توجه ویژه‌ای به مشاعات و ارائه کیفیت سکونتی مناسب داشته است. الزام داشتن پارکینگ برای هر کدام از واحدها مورد توجه قرار گرفته و عرصه‌ها و محوطه‌های خوب خدماتی مختلف در حوزه‌های مختلف دیده خواهد شد.

وی با بیان این‌که مجموعه امکانات خوب باعث ایجاد محیط سکونتی خوب در نهضت ملی مسکن خواهد شد، گفت: در گام اول به‌دنبال امضای تفاهمنامه پیشنهاد شده بین وزارت راه و کانون سراسری انبوه‌سازان هستیم و در گام بعدی قراردادهایی با رویکردهای پیشنهاد شده ایجاد سکونتگاه‌های خوب برای مردم امضا خواهد شد.

منبع: تسنیم پربیننده ترین قیمت مسکن در غرب تهران (آذر ماه ۱۴۰۰) قیمت مسکن در رشت ( محبوب‌ترین محلات) مالیات باورنکردنی ثروتمندان ایرانی قیمت پنت هاوس های تهران گران تر از بورلی هیلز آمریکا سفرهای مردم دوباره کم شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر انبوه سازان مسکن حمایتی انبوه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

بهزاد کردلو رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی اضافه کرد:هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تایید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند