Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در مراسم چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: همانگونه که امام راحل در خصوص شهید دستغیب فرموده‌اند "شهید دستغیب عالمی عامل بود" و مقامی که او به دست آورد مقام شهادتی است که آرزوی هر مجاهد درگاه خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژکام بیان کرد: نظام ارزشی دین مبین اسلام مقام علم را از مقام شهادت والاتر قرار داده و بر این اساس و بنا به فرموده پیامبر مکرم اسلام در روز قیامت خداوند تمام انسان‌ها را در یک جا جمع کرده و پس از محاسبه اعمال، خون شهید را با مرکبی که عالم بر کاغذ آورده می‌نویسد.

امام جمعه شیراز با طرح این پرسش که کدامین علم از خون شهید والاتر است؟ گفت: با توجه به اینکه علوم زیادی در جهان هستی وجود داشته و تمام دانش‌ها و تعالیم برای انسان ارزشمند است با این حال علم اگر می‌خواهد از خون شهید والا‌تر باشد باید این ویژگی قرآنی که خداترسی است را داشته باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه نشانه دانشمند بودن، خداترسی است و اگر کسی مدعی دانشمند بودن است، اما از خداوند ترسی ندارد باید در ادعای وی تردید کرد، افزود: نباید فراموش کرد که تراوشات ذهنی افراد اروپایی نمی‌تواند مسیر جامعه اسلامی را به سمت تعالی هدایت کند بلکه بهترین مسیر و هدف آن هدفی است که در قرآن توصیه شده است.

او در خصوص عالم و ویژگی‌های این شهید والا مقام نیز گفت: عالم کسی است که حرف و عملش در جامعه اسلامی یکسان باشد و شهید دستغیب از جمله چنین عالمانی بود که در زندگی همان گونه عمل می‌کرد که در منبر‌ها بیان می‌کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، شهید دستغیب ویژگی‌های منحصر به فردی داشت و این شهید محراب به واسطه نفس گرمی که داشت مبلغی عالم و دانشمندی به نام بود.

الله دژکام بیان کرد: به واسطه خدماتی که شهید دستغیب در جامعه ارائه کرده، هیچ جایگاهی به جز شهادت برای این عالم عامل نمی‌توان متصور شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم دستغیب، نوه شهید دستغیب نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: شهید دستغیب چشمه جوشان جامعه است و آثار فاخری داشته که هنوز در اختیار جامعه قرار نگرفته است.

او ادامه داد: شهید دستغیب کتب متعددی داشته که این مطالب تاکنون به صورت گسترده در اختیار جامعه قرار نگرفته است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: یکی از مطالباتی که در جامعه وجود دارد آن است که آثار شهید دستغیب در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد، از این رو امیداست دستگاه‌های متولی نقش ویژه‌ای در انتشار این آثار داشته باشند.

دستغیب ادامه داد: بنیاد شهید دستغیب مدت‌هاست که مغفول مانده و این بنیاد بدون نیاز به پشتیبانی مالی در تلاش است تا آثار شهید دستغیب را در جامعه منتشر کند.

او تصریح کرد: در میان آثار شهید دستغیب علاقه به شیراز و خطه استان فارس مشهود است و این شهید محراب حتی زمانی که در کشور عراق در حال تحصیل بود دل گرو شیراز داشت.

دستغیب اظهار کرد: شهید دستغیب در حالی در شیراز نسبت به برپا کردن منبر خود اقدام کرد که تمام آحاد جامعه علاقه ویژه‌ای به این شهید محراب داشتند و منبر‌های این شهید همواره مملو از تعالیم و تذکر برای مومنان بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت شهید دستغیب شهید دستغیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم، ضمن گرامی‌داشتن یاد معلم شهید آیت‌الله مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد، اظهار کرد: اهمیت کار معلم و استاد به‌حدی است که اگر بخواهیم شرایط آینده کشور را بدانیم، باید به شرایط و تلاش امروز اساتید نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در هر دوره‌ای نسلی که منشأ تحول و پیشرفت می‌شود، ریشه آن در تلاش معلم‌های نسل قبل است، گفت: نسل امروزی که در حال تحصیل است، در آینده نزدیک عهده‌دار مدیریت کشور در همه جهات خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اهمیت کار تعلیم و تربیت در این است که معلم با انسان، به‌عنوان پیچیده‌ترین موجودات، عالم سروکار دارد؛ تصریح کرد: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند او را به‌دست معلمان بشریت سپرده است تا او را رشد بدهند و به کمال برسانند. در رأس معلمان عالم انبیای الهی بوده‌اند که وظیفه داشتند انسان‌ها را از رذائل اخلاقی پاک کنند و به آن‌ها حکمت بیاموزند؛ تا هم خودشان عالم بشوند و هم نسل‌های بعد را آموزش دهند.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه اسلام و قرآن جهل را در مقابل عقل قرار داده‌اند، عنوان کرد: عقل و جهل هر دو جنودی دارند که جنود عقل انسان را به اعلا علیین انسانیت می‌رساند و جنود جهل او را تا پایین‌ترین درجات، تنزل می‌دهد. هنر معلم این است که شاگردان را با کتاب وحی الهی که منشأ همه علوم است آشنا کند و عقل و تدبیر را در او تقویت نماید.

وی افزود: جایگاه تعلیم‌وتربیت معنوی و آسمانی است و این وظیفه در امتداد مسیر انبیا و اولیای الهی به معلمان سپرده شده است.

حجت‌الاسلام غفوری با یادآوری اینکه قلوب به‌دست خداوند است، اضافه کرد: کار تربیتی با عالم معنا پیوند دارد و معلم باید در این مسیر از خداوند منان استمداد کند؛ زیرا توفیق در تعلیم‌وتربیت باید از سمت حضرت حق عطا بشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ذکر این نکته که به‌همان اندازه که تعلیم‌وتربیت عظیم است؛ مسئولیت آن نیز بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: می‌شود گفت که معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است؛ زیرا امانت‌هایی که به‌دست معلم سپرده می‌شود در عالم هستی بی‌نظیر و بسیار حساس هستند. ما که عهده‌دار این عنوان شده‌ایم در پیشگاه خدا از ما سوال خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که معلم باید با توکل و توسل در کلاس درس حاضر بشود و ضمن به‌کارگیری تمام همت خود اساس کار را از خدا بداند، بیان کرد: حق معلم قابل اداکردن نیست؛ چرا که جنس کار، معنویت محض است. آنچه که حکومت‌ها می‌پردازند صرفاً حق‌القدم معلم است و ارزش آموزه‌های معلم به‌هیچ‌عنوان قابل قیمت‌گذاری نیست.

کد خبر 6091332

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم