Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روحیه پرسش‌گری، پژوهشگری و جستجوگری در دانش‌آموزان باید تقویت شود.

به گزارش قدس انلاین، قاسمعلی خدابنده روز شنبه در مراسم زنگ پژوهش و تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در سال جاری با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، نوجوانان و جوانان مخاطب اصلی هستند افزود: برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی باید به تحقیق، پژوهش و علم آموزی توجه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: توسعه پایدار کشورها در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سایه برنامه ریزی صحیح محقق می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیشرفت و توسعه پایدار آموزش و پرورش در گرو برنامه‌ریزی صحیح است و هیچ اقدام و فعالیتی در آموزش و پرورش بدون برنامه ریزی، اجرا نخواهد شد. وی افزود: برای دستیابی به اهداف با توجه به وجود محدودیت های متفاوت باید بهره‌وری را افزایش دهیم لذا باید با مطالعه و تحقیق مدیریت منابع و مدیریت زمان را مد نظر قرار داد زیرا مطالعات و تحقیقات زیربنای برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی مبنای توسعه و پیشرفت است. خدابنده با بیان اینکه هیچگاه نباید نظرات شخصی جایگزین نتایج تحقیقات علمی شود ادامه داد: پژوهش فرصتی برای آموزش است لذا نتایج پژوهش های معلمان در قالب جشنواره معلم پژوهنده باید بر روند فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان در کلاس درس تاثیر بگذارد. وی گفت: پژوهش باید جنبه کاربردی داشته باشد و اگر این اتفاق در حوزه آموزش و پرورش رقم بخورد شعار "پژوهش مدرسه ای، پشتیبان ایران قوی" تحقق خواهد یافت و باید به منظور نهادینه ساختن پژوهش، آن را از مدرسه آغاز کرد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: فعالیت‌های موثر پژوهشی همکاران ما در سراسر استان، عاملی برای موفقیت شورای تحقیقات آموزش و پرورش خراسان رضوی در کسب جایگاه دوم کشور در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری ۱۴۰۰ است و پژوهشسراهای دانش آموزی، پژوهشکده تعلیم و تربیت، مرکز رشد و کارآفرینی مرکاپ، دفتر همکاری با شهرک‌های صنعتی، تفاهم‌نامه مشترک با پارک علم و فناوری و همچنین انتشار ماهنامه پژوهشی دستگاه تعلیم و تربیت استان بستر مناسبی برای انجام و ارائه فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزان و معلمان فراهم نموده است. رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: احصای اولویت‌های پژوهشی دستگاه تعلیم و تربیت استان از فروردین ماه سال جاری آغاز و پس از انجام بررسی‌های لازم ١۵ اولویت پژوهشی معرفی شد. محمد ملاکی افزود: امسال بیش از چهار هزار همکار فرهنگی در جشنواره معلم پژوهنده شرکت و پس از بررسی آثار آنان ٩ اثر به مرحله کشوری راه یافت. همچنین ۲۲ همکار مولف در جشنواره کتاب سال شرکت و پس از طی فرآیند داوری، پنج اثر نیز برگزیده و معرفی شدند. وی ادامه داد: شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی موفق به کسب جایگاه دوم کشور در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری ۱۴۰۰ شد. رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین مجوز ماهنامه تخصصی علمی پژوهشی دستگاه تعلیم و تربیت استان صادر و اولین شماره آن به زودی منتشر می‌شود. وی افزود: در راستای به کار بستن یافته‌های پژوهشی ۶٧ پایان نامه کارشناسی ارشد و ٢٢ رساله دکتری مرتبط با حوزه آموزش و پرورش تلخیص و در اختیار همکاران قرار گرفته است. ملاکی ادامه داد: ٨٠ نشست علمی پژوهشی در راستای طرح گفتمان سازی و برگزاری نشست های علمی در استان برگزار شده است. وی گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی تفاهمنامه‌های همکاری با نهادهای علمی پژوهشی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی، مرکز پژوهش‌های حوزه علمیه معراج و سازمان اسناد و کتابخانه ملی منعقد شده است. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانش آموزان پژوهش و فناوری آموزش و پرورش خراسان رضوی تعلیم و تربیت دانش آموزان برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر گفت: با همت و همدلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و تلاش دانش آموزان یزدی، استان یزد توانست برای سی امین سال پیاپی رتبه اول قبولی در کنکور سراسری را کسب کند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان یزدی در کنار کنکور توانستند در مجموعه مسابقات کشوری پنج و هشت گانه دانش آموزی حائز رتبه برتر شوند. 

رحیمی نژاد اظهار داشت: تحقق اسناد چند ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع مهم و حرکتی روشن و دقیق است که تاکنون در استان در این زمینه اقدام شده و ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی