Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدیهی است حمایت اجتماعی، خواه از سوی اعضای خانواده، دوستان یا جامعه می‌تواند به گونه‌های مختلف از اضطراب افراد بکاهد و آن‌ها را در مدیریت وضعیت روحی خود تقویت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اغلب افراد شاغل به دلایل مختلف نظیر دور ماندن ساعت بسیاری در طول روز از اعضای خانواده، نداشتن وقت کافی برای تغذیه مناسب، نگذراندن اوقات فراغت با همسرها سطح بالایی از اضطراب را در زندگی روزمره خود تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین اضطراب‌ها می‌تواند به سهم خود عملکرد این افراد را تضعیف کند و حتی آن‌ها را به مصرف داروهای آرم بخش نیز سوق دهد. بدترین شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که اعضا خانواده انتظاراتی فراتر از توان فرد شاغل از او دارند و بر مسئولیت‌های او می‌افزایند که همین امر نیز خود نقش مهمی در افزایش اضطراب او ایفا می‌کند.

افراد مضطرب، خواه شاغل باشند یا بیکار، اغلب در کمک خواستن از دیگران دچار مشکل می‌شوند و خود به تنهایی بخش بزرگی از مسئولیت‌های زندگی را به عهده می‌گیرند و در نتیجه، سطح نگرانی نه تنها در آن‌ها کاهش نمی‌یابد بلکه زمینه را برای استرس‌های بیشتر نیز فراهم می‌آورد. شاید مهم‌ترین علت اینکه افراد مضطرب از دیگران کمک نمی‌خواهند این باشد که مبادا از سوی اطرافیان به عنوان افراد ضعیف تلقی شوند یا اینکه قصد سوءاستفاده از سایرین را داشته باشند.

زمینه اضطراب افراد هر چه که باشد، حمایت اجتماعی از سوی دیگران می‌تواند در بهبود وضعیت آنان بسیار اثربخش باشد و به این افراد در عملکرد هر چه بهتر کمک کند. حمایت اجتماعی می‌تواند توسط افراد مختلف و در مکان‌های متفاوت صورت پذیرد؛ به عنوان مثال، اعضای خانواده می‌توانند در منزل، همکاران و کارفرماها در محل کار، دوستان در مراکز سرگرمی و حتی مردم عادی در مکان‌های عمومی و به سه شکل ابزاری، اطلاعاتی و عاطفی افراد مضطرب را تحت حمایت خود قرار دهند و از نگرانی‌های آن‌ها تا حد زیادی بکاهند.

حمایت ابزاری

حمایت ابزاری یکی از بهترین و اثربخش‌ترین پشتیبانی‌هایی به‌شمار می‌رود که فرد مضطرب می‌تواند از جامعه دریافت کند. در این روش، مسئولیت‌های ویژه‌ای به افراد دارای مهارت در آن زمینه واگذار می‌شود که همین امر می‌تواند در به حداقل رساندن سطح نگرانی اعضای خانواده اثر بخش باشد. به عنوان مثال، انجام خریدهای منزل به صورت اینترنتی یا استخدام افرادی برای نظافت کامل منزل در روزهای خاصی از ماه یا سال می‌تواند از مسئولیت سایر اعضای خانواده بکاهد و در به حداقل رساندن نگرانی آن‌ها نیز سهیم باشد. بسیاری از اعضای خانواده احساس می‌کنند که انجام بخش اعظم امور زندگی به عهده آن‌ها است که در این صورت ممکن است یک نگرانی همیشگی با آن‌ها همراه باشد. این وضعیت زمانی وخیم‌تر می‌شود که افراد شاغل باشند و در محل کار نیز مسئولیت‌های زیادی را به عهده گیرند.

حمایت اطلاعاتی

حمایت اطلاعاتی به معنای تلاش برای دریافت راهنمایی، پیشنهاد، ابزارها و منابعی است که به فرد مضطرب کمک می‌کند در مواجهه با چالش‌های زندگی یا محل کار خود بهتر عمل کند. به عنوان مثال، در بیمارستان‌ها یا دانشگاه‌های پزشکی دانشجویان می‌توانند به طور پیوسته از متخصصان درمانی یا پروفسورهای دانشگاهی مشاوره دریافت کنند تا در گذراندن دوره‌های آموزشی خود موفق‌تر باشند.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده در پژوهش‌های مختلف، بسیاری از افراد موفق جهان نائل شدن به موقعیت کنونی خود را مدیون راهنمایی‌هایی می‌دانند که از سوی مربیان دریافت کرده‌اند. در واقع، همیشه مربیان و مشاوران دانش، مهارت‌ها و تجربه‌های خود را مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل در اختیار افراد یادگیرنده قرار می‌دهند و از این طریق به پیشبرد افراد در مسیر حرکت خود به سوی آینده کمک زیادی می‌کنند.

برای افرادی که در گذراندن دوران آموزشی خود دچار نگرانی هستند با این حال، توانایی مالی کافی را دارند بهتر است مربیانی خصوصی به کار گیرند تا در مدت زمانی کوتاه‌تر از حد معمول، بیشترین دانش را به آن‌ها بیاموزند که در نتیجه این امر، سطح نگرانی آن‌ها تا پایان دوره به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

حمایت عاطفی

افراد مضطرب تنها زمانی خواهند توانست خود را از حمایت عاطفی دیگران بهره‌مند کنند که علت نگرانی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. البته انتخاب فردی که با او احساسات خود را در میان می‌گذارند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در صورت قابل اعتماد نبودن فرد دوم، ارتباط می‌تواند نتیجه معکوسی داشته باشد.

در این راستا، حمایت عاطفی می‌تواند از سوی گروه‌های مختلف نظیر والدین، همکاران، مربیان و دوستان حاصل شود و هر یک به اندازه متفاوت در کاهش نگرانی فرد اصلی اثربخش باشد اما آنچه که در اینجا اهمیت دارد، اول وجود اعتماد متقابل و سپس تداوم حمایت در تمام طول زندگی است.

کد خبر 541133

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جامعه ما حمایت اجتماعی ترس و نگرانی اضطراب کاهش اضطراب مسئولیت پذیری مسئوليت اجتماعي حمایت عاطفی اضطراب و افسردگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اعضای خانواده افراد مضطرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی