Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:35:55 GMT

پژوهش در همه ابعاد زندگی نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۳۳۱۸

پژوهش در همه ابعاد زندگی نهادینه شود

ایسنا/زنجان مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: مسئله پژوهش باید در همه ابعاد زندگی نهادینه شود، زیرا اگر غیر از این باشد نمی‌توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

یعقوب شیویاری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مسئله پژوهش باید در همه ابعاد زندگی نهادینه شود، زیرا اگر غیر از این باشد نمی‌توانیم به سرمنزل مقصود برسیم، اظهار کرد: در غرفه سلامت آشنایی با اولویت‌های سازمان بیمه سلامت به خصوص بحث نسخه الکترونیک که برای تحقق آن به ویژه در حوزه سلامت بود که استان زنجان پیشرو در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری خوب اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان با دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در بخش بیماران سرپایی، افزود: اکثر بیمارستان‌ها در درمانگاه‌ها افراد به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، بیش از ۸۵ درصد نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام شده و در بخش خصوصی از میانگین کشوری بالاتر هستیم ولی در مقایسه با برخی از استان‌ها درصد رشد پایین‌تر بوده که بر اساس الزام قانونی به سمت صد درصد شدن می‌رویم.

این مسئول با بیان اینکه منافع و مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک برای بیمه سلامت خوب است و نفع آن به مردم خواهد رسید، تصریح کرد: مرکز ملی تحقیقات سلامت زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت بوده و کارهای پژوهشی زیادی از جمله تغییر سبک زندگی مردم به سمت سالم بودن انجام داده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پژوهش تاثیر ورزش بر کاهش استفاده از انسولین قلمی با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان آغاز شده است، گفت: زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، زیرا یکی از مقوله‌های مورد نیاز جامعه است.

شیویاری با بیان اینکه افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت نیستند، این امکان در غرفه بیمه سلامت نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار فراهم شده و تعدادی از افراد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: ۵۲ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۳۵۵ هزار نفر نیز روستاییان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت نسخه الکترونیکی زنجان استانی علمی و آموزشی نمایشگاه پژوهش و فناوری تحت پوشش بیمه استان زنجان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان