Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@16:38:14 GMT

نمایشگاه «جای باش» افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۳۴۳۷

نمایشگاه «جای باش» افتتاح شد

در نمایشگاه «گره‌بافته‌های تاریخی تصویری» ۴۰ قالی و گلیم با قدمت ۵۰ تا ۱۵۰ سال در گالری صبا به نمایش در می‌آید.

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه گره‌بافته‌های تاریخی تصویری در راستای برگزاری همایش «فرش، سنّت، هنر» در مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا برپا می‌شود. این نمایشگاه شامل انواع گره‌بافته‌ها (قالی و موارد محدودی گلیم) با موضوع تصویربافی است که برای نخستین بار به‌صورت یکجا به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه شامل حدود ۴۰ اثر می‌شود که از مجموعه‌داران خصوصی تهیه شده است. همچنین، تصویری از یک گلیم مصور موجود در موزه فرش، و تصویر یک قالی ویژه موجود در موزه کاخ گلستان به‌عنوان بزرگ‌ترین فرش تاریخی تصویری ایران نیز در این نمایشگاه خواهد بود که علیرضا قاسم‌خان، دبیر بخش «فرش در نگره فیلم‌سازان»، فیلم مستندی با عنوان «حکایت سفر تنهایی» از این اثر فاخر ساخته است.

این آثار قدمتی بین ۵۰ تا ۱۵۰ سال دارند و تصاویر تمامی این آثار در کتابی با عنوان «تصویربافی در فرش ایران»، توسط تورج ژوله در حال تهیه و نگارش است.

تورج ژوله، دبیر علمی همایش «فرش، سنّت، هنر»، درباره این آثار گفت: این نمایشگاه از حیث موضوع تصویربافی دارای اهمیت است، چراکه تصویربافی، به‌رغم دیگر آثار مشابه، اثری منحصربه‌فرد است که ابتدا طرح اولیه روی کاغذ یا در ذهن بافنده طراحی می‌شود؛ به همین دلیل، بسیار متنوع است و جذابیت خاصی از نوع تفکر و باورهای بافنده در دوره و زمان خود دارد.

ژوله در این‌باره توضیح داد: بعضی از طرح‌ها بسیار ساده و ابتدایی است و بعضی هم با جزئیات بسیار دقیق طراحی و بافته شده‌اند.

نمایشگاه گره‌بافته‌های تاریخی تصویری صبح روز دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۴۰۰، هم‌زمان با آیین افتتاح همایش «فرش، سنّت، هنر»، در مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا گشایش می‌یابد و تا ۲۴ آذر ۱۴۰۰، میزبان علاقه‌مندان به این هنر فاخر ایرانی خواهد بود.

نمایشگاه «جای باش» در گالری والی افتتاح شد

نمایشگاه انفرادی بهاره فریس آبادی با عنوان «جای باش»، عصر روز گذشته با حضور چهره‌هایی همچون: یروش صحت و عالیه عطایی در گالری والی افتتاح شد.

فریس آبادی درباره «جای باش» گفت: این عبارت به معنای سرزمین و منزلگاه است.  کارهای این مجموعه هم از اتودهای کوچکی شروع شد که در آن‌ها سعی داشتم با ابزاری شبیه خاک به شکلی نزدیک به زخم برسم و خب نهایتاً خاک، زخم، شکل‌هایی برش‌خورده‌ از مناظر طبیعی و حتی شهری و بعد کلاژ این تصاویر روی هم، نزدیک‌ترین تصویر را برای مفهوم ذهنی من فراهم کردند.

بهاره فریس‌آبادی متولد اردیبهشت ۱۳۵۷ در تهران و فارغ التحصیل رشته‌ نقاشی از دانشگاه سوره‌ی تهران است.  

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افتتاح نمایشگاه فرش تاریخی تصویری گره بافته جای باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد

اردوان محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یکی از جشنواره‌های خلاق فیلم‌سازی است که هر سال از سوی حوزه هنری کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلم ۱۰۰ هویت کامل یک فیلم مستقل را دارد و گروهی حرفه‌ای با طرح و ایده ابتدایی و موجز شروع به ساخت آن می‌کنند و این شکل از فیلم‌سازی در جهان امروز و فضایی مجازی با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه رو است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره فراخوان منتشر شده حمایت از آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای ادامه داد: حوزه هنری کشور به عنوان پیشگام در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و به منظور حمایت از ایده‌های فیلم‌سازان استان در این شیوه فیلم‌سازی فراخوان حمایت از آثار ۱۰۰ داستانی را برای فیلم‌سازان استان منتشر کرده است.

به گفته محمودیان خانواده ایرانی (بحران جمعیت_ فرزندآوری)، مادری مهم‌ترین شغل (نقش زن در خانواده و اجتماع)، نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان، تفاوت جهان اعضای خانواده آسیب خانواده جزیره‌ایی، بحران نظام ارزشی نوجوانان و جوانان نسل جدید، زندگی در عصر دیجیتال از جمله موضوعاتی پیشنهادی برای تولید آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری می‌توانند فیلمنامه‌های خود را تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری ارسال نمایند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۹۵۱۵۳۲۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 6094034

دیگر خبرها

  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم