Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از  سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، یوسف نوری روز شنبه در پیامی به مناسبت گشایش پنجاه‌ویکمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد افزود: این جشنواره‌ که امسال پنجاه‌ویکمین سال خود را سپری می‌کند، یکی از رویدادهای مهم فرهنگی، تربیتی و آموزشی است که می‌تواند آثار و نتایج مؤثر و مفیدی در تعلیم‌وتربیت کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری ادامه داد: فیلم آموزشی و تمامی وسایل و ابزارهای هنری مانند سینما هر یک به نوعی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان کشور نقش‌آفرینی می‌کند و در ایجاد فضای فراخ‌تر برای تربیت اثر می‌گذارند. به خصوص اگر محتوای هنر و ابزارهای هنری با تربیت اسلامی پیوند بخورد، ارزش بیشتری به دست خواهند آورد و هم‌سویی بیشتری با جهت‌گیری نظام تعلیم و تربیت کشور خواهد داشت.

وی  تصریح کرد: جشنواره‌ بین‌المللی فیلم رشد به‌عنوان دیرپاترین جشنواره‌ فیلم آموزشی، یک رویداد افتخارآمیز بین‌المللی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی است که بیش از پیش می‌تواند در بسته‌های تربیت و یادگیری و آموزش‌های چندرسانه‌ای متأثر از نقشه‌ تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش نقش‌آفرینی کند و از طرف دیگر می‌توان شناسایی، معرفی و سامان‌دهی معلمان و دانش‌آموزان مستعد به عرصه‌ فیلم‌سازی را بهترین هدیه‌ این جشنواره به سینمای ایران دانست. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فیلم، هنر جامع است که مجموعه‌ هنرها در آن تجلی پیدا می‌کند. تصویر، تناسب، اندازه، زنده بودن، پویا بودن، ماندگار ساختن و مؤثر بودن از ویژگی‌های فیلم است. ارزش هنر وقتی در خدمت تربیت باشد دوچندان می‌شود و به تعبیر متخصصان تعلیم و تربیت، یادگیری از طریق دیدن، عمق بیشتری به‌دست می‌آورد.

نوری ادامه داد: امید است با گذشت زمان و با توجه به ضرورت‌های تربیتی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، کیفیت جشنواره و فیلم‌های آموزشی منتخب نیز ارتقا پیدا کند و جشنواره‌ای در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی افزود: با اینکه در وضع کنونی جشنواره نسبت به گذشته پیشرفت‌هایی داشته است، ‌برای نیل به موقعیت بیشتر باید تلاش‌های افزون‌تری انجام داد و ضروری است فیلم‌های برگزیده با سهولت و به موقع به دست مخاطبان برسد و پخش آن در مدارس و رسانه‌های عمومی جزو برنامه‌های اساسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باشد. هر قدر در این زمینه کوشش شود جشنواره به هدف‌های مورد انتظار نایل می‌شود و مصرف فرهنگی تولیدات آن به نحو مطلوب محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا،‌ پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد صبح امروز ۲۰ آذرماه در سینما فلسطین افتتاح شد.

برچسب‌ها مدارس یوسف نوری جشنواره فیلم رشد آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یوسف نوری جشنواره فیلم رشد مدارس یوسف نوری جشنواره فیلم رشد آموزش برخط وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بین المللی فیلم رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان

در این مراسم از مدیران کل و معاونان سابق اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استان قدردانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: افتخارات امروز نظام تعلیم و تربیت استان در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران و معلمان در دوران مختلف است.

سعادتی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت رسالت پیامبران است بر توجه به مفهوم استاد و شاگردی در آموزش و پرورش و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد.

وی تحول و موفقیت آموزش و پرورش را در گرو مشارکت همگانی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش در کانون توجه همه نخبگان، مسئولان و نهاد‌های عمومی و دولتی است و این مجموعه بدون جلب مشارکت آحاد جامعه موفق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر