Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بردخون ظهر شنبه در این آئین با خیرمقدم به خانواده شهید، گفت: حضور مادر شهیدی که مفتخر به تقدیم دو شهید و یک جانباز به پیشگاه اسلام است در بردخون مایه افتخار و برکت است، امیدواریم به زودی هویت دیگر شهید گمنام هم شناسایی شود و مادر و خانواده‌ای از چشم انتظاری خارج شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) به تفاوت استقبال باشکوه مردم بردخون از مادر شهیدان بابایی با حوادث کربلا و اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: این امنیت و شکوه و عظمت اسلام و استقبال با عظمت از این مادر، حاصل خون‌دل‌های حضرت زینب کبری (س) و امثال این مادر در فراق برادران و فرزندان و پدرانشان است که باید قدردان آن‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکنی‌حسینی تأکید کرد: رزمندگان، ایثارگران و جانبازان عزیز و همه کسانی که هر چند داستان‌شان با داستان کربلا و اربعین حسینی و رنج‌های خانم زینب کبری (س) قابل قیاس نیست، اما همگی با ولایت‌مداری، بصیرت، اسلام‌شناسی و حضور به موقع در صحنه و تحمل سختی‌ها، به استمرار حکومت الله کمک کردند و ایران اسلامی تا همیشه مدیون آن‌هاست.

امام‌جمعه بردخون جانبازان شهیدی مانند ناصر سالمی و حاج‌علی اسماعیلی را افتخار بردخون دانست و تصریح کرد: این عزیزان با وجود دردهایی که داشتند، عاشق و مدافع ولایت بودند و نامشان تا ابد زنده خواهد بود.

این مردم مایه افتخارند؛ آن‌ها را قدر بدانیم

برادر شهید رستم‌علی بابایی که به تازگی هویت برادر گمنامش در بردخون شناسایی شده است، در جمع مردم این شهر گفت: افتخار می‌کنیم پیکر برادرمان در شهری آرام گرفته است که زادگاه مجاهدان و عالمان و عاشقان ولایت است.

اردشیر علی‌بابایی با اشاره به تصمیم مادر و برادران شهید برای ماندگاری پیکر او در بردخون، اظهار داشت: اینجا دیار سرداران بزرگ است، حماسه آفرینانی که در اسقبال از خانواده؛ با چشم خود دیدیم که روح حماسه و عشق به اسلام، همچنان در این شهر با همان کیفیت زنده است.

او افزود: تصمیم ما برای انتقال پیکر شهید قطعی بود، به جمع بندی کامل رسیده بودیم، آنچه مادر و برادران را از این تصمیم منصرف کرد، حماسه و شکوه مردمی بود که انسانیت، قدرشناسی و ولایت‌پذیری خود را برای استقبال از خانواده کمترین سرباز ولایت و اسلام نشان دادند.

علی‌بابایی ادامه داد: مادر که گفت شهید را نمی‌بریم، از او پرسیدم مطمئن هستید، پاسخ داد بله، این‌ها از ما دلسوزتر، عاشق‌تر، باوفاتر و ولایت‌پذیرتر هستند، رستم اینجا خواهران و برادران بیشتری دارد و شایسته نیست او را از این مردم قدرشناس جدا کرد.

برادر شهیدان علی‌بابایی در پایان خطاب به مردم بردخون تأکید کرد: ما به شما افتخار می‌کنیم و حضورتان را ارج می‌گذاریم، شما مردم شایسته بهترین‌ها هستید.

نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا

با پیشنهاد مسعود تنگستانی شهردار بردخون و موافقت اسلام قاسمی شهردار کیان استان چهارمحال و بختیاری، یک تفاهم‌نامه برای نامگذاری یک خیابان در این دو شهر به نام شهیدان سردار یوسف بردستانی و رستم‌علی بابایی امضا می‌شود.

بابایی شهید گمنامی بود که سال ۹۲ در بردخون به خاک سپرده شد و پس از هشت سال، هویت او در هفته‌های گذشته شناسایی اما پیکرش همچنان در این شهر ماندگار شد.

آئین چهلمین روز شناسایی هویت شهید «رستم‌علی بابایی» یکی از دو شهید گمنام بردخون، با حضور مادر و خانواده این شهید، شهردار و برخی مسئولان «کیان» زادگاه شهید، و مسئولان محلی بردخون برگزار شد.

کد خبر 5372915

منبع: مهر

کلیدواژه: علی بابایی استان چهارمحال شهید گمنام بردخون علي بابايي شهرستان دیر بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه روز پرستار مطالبات مردم لرستان از دولت روز دانشجو سیدابراهیم رئیسی عکس استانها گرگان سانحه تصادف کرمانشاه خرم آباد علی بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ زارع گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود. 
مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.
سرهنگ زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

دیگر خبرها

  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس