Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز شنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در اصفهان اظهار داشت: باید دید هزینه هر فرد برای فرهنگ مملکت چقدر است و شهروندان چه میزان حاضر به سرمایه‌گذاری برای خوراک روح و تغذیه خود و خانواده‌هایشان هستند.

وی بیان داشت: لازم است برخی اوقات هزینه کنیم تا یک نویسنده بنویسید، اهل هنر قلم بزند و یک بزرگوار شعر بگوید و این در حالیست که  با فراموش کردن وظایف فرهنگی و اجتماعی، اصل موضوع به مُخاطره می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان یادآور شد: در برابر همه افرادی که می‌توانند غذای روح را برای جامعه تعریف و محتوای آن را آماده کنند مسوول هستیم و باید کنار سایر هزینه‌های فرهنگی بصورت یک اصل فراموش نشدنی، سرمایه‌گذاری کنیم.

وی وجه تمایز این دوره از نمایشگاه کتاب را با دوره‌های پیشین، گستره دسترسی مخاطبان و علاقمندان به کتاب از سراسر نقاط استان اعلام کرد و گفت: لازم است با ترکیب چنین مناسبت‌هایی بستر را در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی و برقراری ارتباط بین مردم با کتاب فراهم سازیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: با حرکت‌های پیرامونی که قبل از برگزاری نمایشگاه و در حین و بعد از آن شکل گرفته است انتظار داریم علاوه بر ارتباط مناسبت‌تر با کتاب و ارتقا فرهنگ کتابخوانی، زمینه رونق صنعت نشر و تولید کتاب نیز رونق مجدد بگیرد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم از انتشار یکصد هزار عنوان کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تلاش شده است تا محدودیت دسترسی، زمان و مکان برداشته شود.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی گفت: افرادی که دسترسی به اینترنت دارند نیز طی تماس با همیار کتاب می توانند کتاب مورد نظر خود را خریداری و با همکاری اداره کل پست دریافت کنند.

وی افزود: یک مجموعه فعالیت پشتیبانی این نمایشگاه را برعهده دارند تا بتوان تجربه دریافت محصول مناسب و کتاب را توسعه و تکرار کنیم.

وی به ارائه خدماتی از قبیل ارائه بُن و یارانه خرید و انتشار آخرین کتاب‌ های بر خط(آنلاین) از ناشران جدید خبر داد و افزود: لازم است استانداری، شهرداری‌ها و مسوولان فرهنگی در این رویداد مشارکت کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: مشکل مبتلابه، رغبت نداشتن مردم به کتابخوانی نیست بلکه آنان نمی دانند چه کتابی را باید بخوانند.

معتمدی اضافه کرد: مردم مشتاق به کتابخوانی هستند و تنها باید کتاب مورد علاقه را به آنها معرفی کرد که در این راستا ۵۰ نفر را بشکل مستقیم و ۱۵۰ نفر را بشکل غیرمستقیم در حوزه اطلاع رسانی کتاب مشغول کار کرده ایم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با محدودیت‌های در زمینه توزیع کتاب و دسترسی به ناشرها مواجهیم که باید طرح‌های مختلفی برگزاری تا این پازل تکمیل شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: نمایشگاه استانی کتاب یک قطعه از حمایت ما از مجموعه صنعت نشر در کشور است.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب از ۲۰ تا ۲۶ آذر با مشارکت بیش از یک هزار و ۱۰۰ ناشر از سراسر کشور افتتاح شد که در آن بالغ بر ۵۰ ناشر از استان اصفهان حضور دارند.

در طول برگزاری این نمایشگاه ۱۲۰ برنامه جنبی از سوی شهرستان های مختلف برگزاری می‌شود و علاوه بر آن استان اصفهان نیز ۴۰ فعالیت و برنامه را ناشران، اتحادیه و صنف مربوطه و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی برگزار خواهند کرد.

برچسب‌ها اصفهان کتاب استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان کتاب استانداری اصفهان اصفهان کتاب استانداری اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است