Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر چهارشنبه و با استقبال عثمان نوری، رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی وارد استانبول شد. سفر رییس مجلس به ترکیه در این برهه زمانی و دیدار با مقامات این کشور و کشورهای دیگر حاضر در این اتحادیه، علاوه‌بر حضور موثر در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دیگری نیز دارد که باید به آن توجه کافی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف در این سفر، علاوه بر شرکت در اجلاسPUIC، دیدارهای دوجانبه‌ای با رؤسای مجالس برخی از کشورهای اسلامی حاضر در اجلاس داشت. دیپلماسی پارلمانی و کمک به توسعه روابط اقتصادی کشورهای همسایه از طریق حمایت از فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی از موارد موردتاکید مجلس یازدهم است و دیدار با تجار و بازرگانان ایرانی و ترکیه‌ای و رایزنی برای تسهیل روابط اقتصادی و حمایت از بخش‌های خصوصی دو کشور بخش مهمی از این سفر پارلمانی را تشکیل داد.رییس مجلس شورای اسلامی که به‌منظور شرکت در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با موضوع فلسطین و بحث مربوط به مهاجرت افغانستان در کشورهای اسلامی به استانبول رفته است، در نخستین برنامه خود در ترکیه با فعالان اقتصادی و تجار ایرانی فعال در این کشور دیدار کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089254

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه