Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در اصفهان گفت: باید دید هزینه هر فرد برای فرهنگ مملکت چقدر است و شهروندان چه میزان حاضر به سرمایه‌گذاری برای خوراک روح و تغذیه خود و خانواده‌هایشان هستند.

وی گفت: لازم است برخی اوقات هزینه کنیم تا یک نویسنده بنویسید، اهل هنر قلم بزند و یک بزرگوار شعر بگوید و این در حالیست که با فراموش کردن وظایف فرهنگی و اجتماعی، اصل موضوع به مُخاطره می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار اصفهان گفت: در برابر همه افرادی که می‌توانند غذای روح را برای جامعه تعریف و محتوای آن را آماده کنند مسئول هستیم و باید کنار سایر هزینه‌های فرهنگی بصورت یک اصل فراموش نشدنی، سرمایه‌گذاری کنیم.

وی وجه تمایز این دوره از نمایشگاه کتاب را با دوره‌های پیشین، گستره دسترسی مخاطبان و علاقمندان به کتاب از سراسر نقاط استان اعلام کرد و گفت: لازم است با ترکیب چنین مناسبت‌هایی بستر را در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی و برقراری ارتباط بین مردم با کتاب فراهم سازیم.

استاندار اصفهان گفت: با حرکت‌های پیرامونی که قبل از برگزاری نمایشگاه و در حین و بعد از آن شکل گرفته است انتظار داریم علاوه بر ارتباط مناسبت‌تر با کتاب و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، زمینه رونق صنعت نشر و تولید کتاب نیز رونق مجدد بگیرد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این مراسم از انتشار یکصد هزار عنوان کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تلاش شده است تا محدودیت دسترسی، زمان و مکان برداشته شود.

علی رمضانی گفت: افرادی که دسترسی به اینترنت دارند نیز طی تماس با همیار کتاب می‌توانند کتاب مورد نظر خود را خریداری و با همکاری اداره کل پست دریافت کنند.

وی گفت: یک مجموعه فعالیت پشتیبانی این نمایشگاه را برعهده دارند تا بتوان تجربه دریافت محصول مناسب و کتاب را توسعه و تکرار کنیم.

وی به ارائه خدماتی از قبیل ارائه بُن و یارانه خرید و انتشار آخرین کتاب‌های برخط (آنلاین) از ناشران جدید خبر داد و گفت: لازم است استانداری، شهرداری‌ها و مسوولان فرهنگی نیز در این رویداد مشارکت کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: مشکل مبتلابه، رغبت نداشتن مردم به کتابخوانی نیست بلکه آنان نمی‌دانند چه کتابی را باید بخوانند.

رمضانی گفت: مردم مشتاق به کتابخوانی هستند و تنها باید کتاب مورد علاقه را به آن‌ها معرفی کرد که در این راستا ۵۰ نفر را بشکل مستقیم و ۱۵۰ نفر را بشکل غیرمستقیم در حوزه اطلاع رسانی کتاب مشغول کار کرده ایم.

وی گفت: هم‌اکنون با محدودیت‌های در زمینه توزیع کتاب و دسترسی به ناشر‌ها مواجهیم که باید طرح‌های مختلفی برگزاری تا این پازل تکمیل شود.

رمضانی گفت: نمایشگاه استانی کتاب یک قطعه از حمایت ما از مجموعه صنعت نشر در کشور است که امیدواریم قابل افتخار باشد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان تا ۲۶ آذر امسال  در وب‌سایت خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی www.ketab.ir در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار اصفهان نمایشگاه مجازی کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نمایشگاه اکسپو که هنرمندان و فعالان حوزه صنایع و عرصه‌های مختلف اقتصادی شرکت کردند؛ نمایشگاه بسیار گسترده‌ای است و توانمندی‌های اقتصادی کشور را می‌توان در این نمایشگاه دید.

خسروپناه افزود: حتما این نمایشگاه باید گسترده‌تر از این ارائه بشود و زمان بیشتری به مردم اختصاص داده شود تا بتوانند شرکت کنند.

وی گفت: هم زیرساخت‌ها و مواد اولیه را ما در این نمایشگاه مشاهده کردیم و هم تولیدات مختلف دارویی و حوزه‌های مختلف امنیت غذایی و همچنین صنایع دستی و سایر حوزه‌های مختلف که در واقع یک جهش تولید با مشارکت مردم که شعار سال امسال است در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولیت مسئولان حوزه اقتصادی و البته حوزه فرهنگی با دیدن این نمایشگاه سنگین‌تر می‌شود. قطعا باید تلاش کنیم موانع برداشته شود. اگر عزیزان نیاز‌های ارزی و واردات مواد اولیه دارند و صادرات که بسیار مهم است. این نیاز‌ها را از تولیدکنندگان شنیدیم.

خسروپناه گفت: یک شورای اختصاصی برای رفع موانع و حمایت و تسهیلگری تولید کنندگان در کشور باید فراهم شود.

وی افزود: طبیعتا وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر وزارت خانه‌ها به ویژه بانک مرکزی باید حمایت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم طبیعتا باید از منظر فرهنگی، اسناد حمایتی فرهنگی و علم و دانش بنیان هم باید کمک کنیم و تولیدکنندگان بتوانند تولید بهتر و با کیفیت بهتر و عرضه بهتری بتوانند تولید کنند، عرضه کنند و در اختیار مشتریان دنیا قرار دهند.

خسروپناه افزود: حتما بُعد بین المللی این تولیدات، از حوزه دانش بنیان تا عرضه بین المللی باید با نگاه حکمرانی صنایع شکل بگیرد.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب الگوی حکمرانی دانش بنیان و فرهنگی صنایع و تولیدات با مشارکت مردم آمادگی دارد.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو، ۸ اردیبهشت افتتاح شد  و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است