Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@05:53:56 GMT

آشنایی با جنگنده میگ-۳۵ میکویان گورویچ

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۵۹۵۵

آشنایی با جنگنده میگ-۳۵ میکویان گورویچ

به گزارش همشهری آنلاین،  پروژهٔ میگ-۳۵ مدل ام‌ای‌سی با بحران مالی روبرو شد و شرکت میگ تصمیم گرفت میگ-۲۹ مدل کی را با یک به‌روزرسانی با نام میگ-۲۹ مدل اس به خریداران بفروشد.

 میگ-۳۵ برای اولین بار به‌طور رسمی در سطح بین‌المللی در نمایشگاه هوانوردی هند در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. میگ-۳۵ در دو مدل، تک کابین و دو کابین ساخته می‌شود که مدل دو کابین آن میگ-۳۵دی نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنگنده تا حد زیادی از نظر اویونیک و سیستم‌های سلاحی بهبود پیدا کرده‌است. به ویژه رادار جدید (AESA) و همچنین طراحی منحصر به فرد سیستم مکان‌یاب نوری (OLS) این جنگنده را از سیستم زمینی کنترل رهگیری (GCI) بی‌نیاز کرده و قادر ساخته تا برای مأموریت‌های مختلف به شکل مستقل عمل کند.

روسیه تا پایان سال ۲۰۱۹ تنها ۲ فروند میگ-۳۵ در ناوگان خود  داشت که جایگزین میگ-۲۹ شدند. در سال ۲۰۱۳ قرار بود روسیه ۳۷ فروند سفارش بدهد. ولی در سال ۲۰۱۷ این میزان را به ۲۴ فروند کاهش داده‌است.  درنهایت با کاهش دوبارهٔ سفارش خود، این میزان به شش فروند رسید که دو فروند آن در ژوئن ۲۰۱۹ تحویل نیروی هوایی روسیه شد. اکنون ۱۰ فروند از این جنگنده در اختیار نیروی هوایی روسیه است.

مشخصات میگ-۳۵ خدمه: ۱ طول: ۱۷٫۳ متر (۵۶ فوت ۹ اینچ) پهنای بال: ۱۲ متر (۳۹ فوت ۴ اینچ) ارتفاع: ۴٫۷۳ متر (۱۵ فوت ۶ اینچ) مساحت بال‌ها: ۴۱ متر مربع (۴۴۰ فوت مربع) وزن خالی: ۱۱٬۰۰۰ کیلوگرم (۲۴٬۲۵۱ پوند) وزن ناخالص: ۱۷٬۵۰۰ کیلوگرم (۳۸٬۵۸۱ پوند) بیشترین وزن برخاست: ۲۴٬۵۰۰ کیلوگرم (۵۴٬۰۱۳ پوند) پیشرانه هواگرد: ۲ عدد موتور توربوفن دارای پس‌سوز کلیموف RD-۳۳-MK، ‌ ۵۳ کیلونیوتن (۱۲٬۰۰۰ پوند-نیرو) خطای عبارت: نویسه نقطه‌گذاری شناخته نشده «۲» dry, ۸۸٫۳ کیلونیوتن (۱۹٬۹۰۰ پوند-نیرو) با پس‌سوز نماواره میگ -۳۵ عملکرد حداکثر سرعت: ۲٬۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۱٬۳۰۵ مایل بر ساعت؛ ۱٬۱۳۴ گره) در ارتفاع بالا ۱٬۴۵۰ کیلومتر بر ساعت (۹۰۰ مایل بر ساعت؛ ۷۸۰ گره) / M۱.۱۷ در ارتفاع دریا بیشینه سرعت: ماخ ۲٫۰ بُرد: ۲٬۴۰۰ کیلومتر (۱٬۴۹۱ مایل؛ ۱٬۲۹۶ مایل دریایی) [۲۵] بُرد رزمی: ۱٬۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل؛ ۵۴۰ مایل دریایی) Ferry range: ۳٬۱۰۰ کیلومتر (۱٬۹۲۶ مایل؛ ۱٬۶۷۴ مایل دریایی) با سه مخزن سوخت اضافه ۶٬۰۰۰ کیلومتر (۳٬۷۰۰ مایل؛ ۳٬۲۰۰ مایل دریایی) با سوخت‌گیری هوایی [۲۶] حداکثر ارتفاع: ۱۶٬۰۰۰ متر (۵۲٬۰۰۰ فوت) حد شتاب جی: +۹

کد خبر 642619 برچسب‌ها مجله نظامی جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مایل دریایی بر ساعت میگ ۳۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاد اسماعیل آشتیانی که از شاعران و نقاشان بزرگ ایران و با تخلص شعله، از شاگردان کمال الملک بوده است.

آشتیانی در مدرسه مستظرفیه تحصیل کرد و سپس معلم و مدیر آنجا شد و در سال‌های مدیریت او آموزش درس‌های تازه‌ای، چون مینیاتورسازی، تذهیب، کالبدشناسی، تاریخ هنر و ریاضیات به درس‌های مدرسه افزوده شد.

استاد اسماعیل آشتیانی در سال ۱۳۲۶ ش، به استادی دانشکده فنی برگزیده شد.

استاد اسماعیل آشتیانی آثار بسیاری دارد که بخشی از آنها به وسیلهٔ خود وی به کتابخانه مجلس شورای ملی واگذار گردیده‌است و شماری در موز‌ها و مجموعه‌های خصوصی و نزد خانوادهٔ او نگاهداری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون