Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر برادر شهید رستم‌ علی بابایی گفت: تصمیم ما برای انتقال پیکر شهید قطعی بود، آنچه مادر و برادران را از این تصمیم منصرف کرد، حماسه و شکوه مردم بردخون بود که انسانیت، قدرشناسی و ولایت‌پذیری خود را برای استقبال از خانواده کمترین سرباز ولایت و اسلام نشان دادند.

اردشیر علی‌بابایی که به تازگی هویت برادر گمنامش در بردخون شناسایی شده است، در جمع مردم این شهر اظهار کرد: افتخار می‌کنیم پیکر برادرمان در شهری آرام گرفته است که زادگاه مجاهدان و عالمان و عاشقان ولایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصمیم مادر و برادران شهید برای ماندگاری پیکر او در بردخون، تصریح کرد: اینجا دیار سرداران بزرگ است، حماسه آفرینانی که در اسقبال از خانواده؛ با چشم خود دیدیم که روح حماسه و عشق به اسلام، همچنان در این شهر با همان کیفیت زنده است.

برادر شهید رستم‌علی بابایی  افزود: تصمیم ما برای انتقال پیکر شهید قطعی بود، به جمع بندی کامل رسیده بودیم، آنچه مادر و برادران را از این تصمیم منصرف کرد، حماسه و شکوه مردمی بود که انسانیت، قدرشناسی و ولایت‌پذیری خود را برای استقبال از خانواده کمترین سرباز ولایت و اسلام نشان دادند.

علی‌بابایی ادامه داد: مادر که گفت شهید را نمی‌بریم، از او پرسیدم مطمئن‌ هستند؟ پاسخ داد بله. این‌ها از ما دلسوزتر، عاشق‌تر، باوفاتر و ولایت‌پذیرترند، رستم اینجا خواهران و برادران بیشتری دارد و شایسته نیست او را از این مردم قدرشناس جدا کرد.

امام جمعه بردخون نیز در این آیین با خیرمقدم به خانواده شهید رستم علی بابایی، گفت: حضور مادر شهیدی که مفتخر به تقدیم دو شهید و یک جانباز به پیشگاه اسلام است در بردخون مایه افتخار و برکت است، امیدواریم به زودی هویت دیگر شهید گمنام هم شناسایی شود و مادر و خانواده‌ای از چشم انتظاری خارج شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی با اشاره به سالرزو ولادت حضرت زینب(س) به تفاوت استقبال باشکوه مردم بردخون از مادر شهیدان بابایی با حوادث کربلا و اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: این امنیت و شکوه و عظمت اسلام و استقبال با عظمت از این مادر، حاصل خون‌دل‌های حضرت زینب کبری(س) و امثال این مادر در فراق برادران و فرزندان و پدرانشان است که باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: رزمندگان، ایثارگران و جانبازان عزیز و همه کسانی که هر چند داستان‌شان با داستان کربلا و اربعین حسینی و رنج‌های خانم زینب کبری(س) قابل قیاس نیست، اما همگی با ولایت‌مداری، بصیرت، اسلام‌شناسی و حضور به موقع در صحنه و تحمل سختی‌ها، به استمرار حکومت الله کمک کردند و ایران اسلامی تا همیشه مدیون آن‌هاست.

امام‌جمعه بردخون جانبازان شهیدی مانند ناصر سالمی و حاج‌علی اسماعیلی را افتخار بردخون دانست و تصریح کرد: این عزیزان با وجود دردهایی که داشتند، عاشق و مدافع ولایت بودند و نامشان تا ابد زنده خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این ویژه برنامه، خانواده شهدا را خط قرمز نظام دانست که حفظ حرمت و تکریم آن‌ها واجب است.

سرهنگ پاسدار عبدالرضا دشتی تاکید کرد: شهدا و خانواده آن‌ها را باید با رفتار و گفتار، نماز اول وقت، رعایت حجاب و اطاعت از ولی‌فقیه تکریم کرد، این‌ها مهم‌ترین ویژگی و وصیت شهدا و انتظار خانواده آن‌ها از ماست.

وی تحریم (جنگ اقتصادی) و جنگ تحریف و روان‌شناختی را دو جبهه‌ای دانست و تصریح کرد: امروز از آن به انقلاب اسلامی حمله می‌شود و رهبر و امام جامعه هم برای مبارزه در این دو جبهه فراخوان و حکم جهاد داده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در پایان از جوانان انقلابی و مومن بردخون خواست در «جهاد تبیین» که رهبر انقلاب هم به آن تأکید داشتند حضور پررنگ و اثرگذاری داشته باشند.

آیین چهلمین روز شناسایی هویت شهید «رستم‌علی بابایی» یکی از دو شهید گمنام بردخون، با حضور مادر و خانواده این شهید، شهردار و برخی مسؤلان «کیان» زادگاه شهید، و مسؤلان محلی بردخون برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شهید رستم علی بابایی در تاریخ ۲۸ فروردین سال ۶۷ در تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نائل آمد که بر اساس آزمایش‌های DNA هویت این شهید که از اهالی شهرکرد و در گلزار شهدای گمنام بردخون شهرستان دیر مدفون است بعد از ۳۳ سال شناسایی شده است مادر این شهید پس از ورود به بوشهر با استقبال جمعیت عظیمی از مردم روبه‌رو شد و تصمیم گرفت که پیکر فرزند شهیدش در بوشهر باقی بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهيد رستم علی بابایی شهید رستم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مطهر شهید عباس رمضانی که در دوران خدمت سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده بود، با تلاش گروه‌های تفحص شناسایی و فراق ۳۸ ساله خانواده این شهید به پایان رسید.

خبر شناسایی پیکر مطهر شهید رمضانی صبح امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت به همت جمعی از فرماندهان ارتش به خانواده وی اعلام شد.

شهید رمضانی سوم مردادماه سال ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شد و بیست و هفتم اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در منطقه کله قندی مهران در استان ایلام بر اثر اصابت مستقیم گلوله دشمن به شهادت رسید.

کد خبر 6094302

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی