Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا از مهمترین چالش‌های کلان شهرهای کشور است، گفت: باید با استفاده از روش‌های علمی و فناورانه به سمت مدیریت این مساله در کشور برویم.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست کمیته برنامه عملیاتی مقابله با آلودگی هوای کلان شهرهای کشور که با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، محسن منصوری استاندار تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران و نمایندگان سایر دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلات کلان شهرهای کشور، موضوع آلودگی هواست که بایستی در این خصوص از تمام ظرفیت‌های ممکن برای کاهش آلودگی و داشتن هوای پاک استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نشست امروز مصوبات و احکام مهمی در خصوص کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید که تلاش داریم این برنامه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ طراحی و بخش‌هایی از آن اجرایی شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نیازمند نگاهی جامع به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور هستیم، گفت: مساله آلودگی هوا از دو منبع متحرک و ثابت سرچشمه می‌گیرد که باید برای این دو منبع راهکاری دقیق و عملیاتی داشته باشیم.

وحیدی در این خصوص گفت: در مساله آلودگی هوا بیشتر توجهات به منابع متحرک است که طبق سیاهه انتشار آلودگی هوا، سهم ۶۰ درصدی از عوامل آلودگی کلان شهرها از محل این منابع می‌باشد که در این خصوص ضرورت دارد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید وسایل نقلیه برقی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: نیازمند تقویت مرکز تحقیقاتی در حوزه کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها هستیم که این مرکز بتواند راهکارهای علمی و اصولی برای کاهش آن را ارائه دهد.

وزیر کشور همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات این مرکز باید تعیین دقیق سهم آلاینده‌ها باشد و اینکه با یک برنامه همه جانبه به دنبال کنترل و رفع این پدیده در کلان شهرهای کشور باشیم.

موضوع استفاده از فیلتر دوده در خروجی صنایع و نیروگاه‌ها و ناوگان دیزل حمل و نقل عمومی از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی در نشست امروز بود و در این خصوص افزود: با توجه به هزینه بالای واردات فیلتر دوده‌ها این ظرفیت در کشور وجود دارد که به سمت تولید این نوع فیلترها با همکاری وزارت دفاع و دیگر مراکز تحقیقاتی برویم.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از عوامل مؤثر در آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور، موتورسیکلت‌ها می‌باشند که طبق آخرین گزارش‌ها حدود ۱۲ میلیون موتور در کشور فعالیت دارند و با توجه به سهم آلایندگی این وسیله نقلیه به نسبت سایر خودروها، می‌بایست به سمت تولید موتورسیکلت‌های برقی با همکاری صنایع، نهادها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور برویم.

کد خبر 541252

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا کاهش آلودگی هوا عوامل آلودگی هوا سنجش آلودگی هوا مبارزه با آلودگی هوا احمد وحیدی وزیرکشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کلان شهرهای کشور آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

بنابر روایت فارس، وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903195

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان