Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون احیای حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: «فلاسفه و عالمان ما سالیانی قبل از فلاسفه غرب، حقوق بشر را شناخته بودند و در این زمینه نظریه‌پردازی کرده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، «رضا خشنودی»، معاون احیای حقوق عامه دادستان کل کشور و دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، در نشست "حقوق بشر؛ تشویق مدافعان، تعلیم ناقضان" اظهار داشت: «مفهوم حقوق بشر از قالب فلسفی و نظریه‌پردازی درآمده است و ما وارد هنجارمندکردن آن شده‌ایم و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث بنده در خصوص حقوق داخلی است که با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری بر جامعه‌سازی و تمدن‌سازی با درنظر گرفتن قانون اساسی که شامل آزادی مشروع، احیای حقوق عامه و گسترش عدل تاکید می‌کند و حکومت جمهوری اسلامی ایران باید این موضوع را محقق کند.»

وی در خصوص پیگیری تعهدات موجود در قانون اساسی افزود: «تصور من این است که اجماع وجود دارد که بستر مناسبی برای پیگیری تعهدات موجود در قانون اساسی وجود دارد. در سال 95 معاونت حقوق عامه برای صیانت از بیت‌المال و انفال و همچنین مواردی از جمله زمین‌خواری و کوه‌خواری شکل گرفت و من تبریک می‌گویم به نظام حقوقی‌مان بابت این بسترسازی مناسب. البته که مفهوم حقوق عامه در بحث کیفری ظرفیتش بیش از این حرف‌ها است.»

معاون احیای حقوق عامه دادستان کل کشور ادامه داد: « اگر ما رابطه بین مردم و حاکمیت را رابطه دوسویه ببینیم، در شرایطی که مردم ذی‌نفع هستند، تصور این است که نکته اول آگاهی بخشی به مردم است، وقتی مردم حقوق خود را بشناسند آنگاه می‌توانند مطالبه‌گری کنند. ما مردم را قبول داریم و قاعدتاً از مطالبه‌گری آنها استقبال می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «نکته دوم مسئولیت پذیری است، بطوری که به نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم توجه ویژه داشته باشیم و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که حاکمیت را مسئولیت‌پذیر بدانیم که خوشبختانه قوه‌قضائیه در سال‌های اخیر در این مسیر بدرستی جلو رفته است.»

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور در خصوص نظارت بر عملکرد قضات افزود: «در این خصوص نظارت بر دادسراها و عملکرد قضات با استانداردهای مشخص و بصورت دقیق انجام گرفته است بطوری که این بازرسی بصورت دوره‌ای و موردی انجام می‌گیرد.»

خشنودی در انتها گفت:‌«فلاسفه و عالمان ما سالیانی قبل از فلاسفه غرب، حقوق بشر را شناخته بودند و در این زمینه نظریه‌پردازی کرده‌اند. همچنین دین مبین اسلام به وضوح به موضوع حقوق بشر اشاره کرده است و به آن پرداخته است. حتی سخنان مولا علی (ع) که اشاره بر این دارد که موضوعات حقوق بشر بر زبان و حرف سهل و در اجرا و عمل با چالش روبه‌رو است.»

"کمیته ملی صیانت از حقوق مردم" در قوه قضائیه تشکیل می‌شود/ پیشنهاد استفاده از واژه "حق‌الناس" به جای حقوق بشر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون وکلا کانون وکلا احیای حقوق عامه دادستان کل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر،  حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور