Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: سالانه یک میلیون متر مکعب آب اضافه برداشت در استان کرمان است و اگر با این وضعیت جلو برویم باید کرمان خالی از سکنه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی زینی‌وند امشب در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: سند ملی آمایش و سند آمایش استان در اسفند سال 99 در شورای عالی آمایش سرزمین به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای کامل سند آمایش باید در برنامه هفتم توسعه دیده شود و دستگاه‌ها ملزم به اجرای آن شوند گفت: کار بزرگی است که دولت آیت‌الله رئیسی برنامه‌های راهبردی کشور را کنار نگذاشته و اجرای سند آمایش در دستور کار است و از ابتدای دولت بر آن تاکید می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه توسعه پایدار در اجرای سند ملی آمایش است افزود: زمینه بازنگری سند ملی آمایش در دوره‌های مختلف باید دیده شود و در میدان عمل این سند مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در سند ملی آمایش استان کرمان جزو 11 شهر مهم است و باید ذیل سند آمایش فعالیت کنیم ادامه داد: در حوزه راه و زیرساخت‌ها باید توجه ویژه شود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه راه‌های استراتژیک برای استان کرمان تعریف شده که یکی از آنها محور جاسک به بم است بیان کرد: کرمان نیازمند احداث چند خط راه‌آهن است که بار این منطقه از شرق کشور به مرکز و جنوب به شمال را جابه‌جا کند و بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه با حدود 250 کیلومتر ایجاد خط جدید ریلی حدود هزار کیلومتر بندر چابهار از نظر ریلی نزدیک می‌شود گفت: کرمان می‌تواند شاهراه ترانزیتی ریلی کشور باشد و اگر این گونه شود جابه‌جایی بار از بندر بسیار ساده‌تر می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیران استان کرمان باید آینده کرمان را ببینند و در سند آمایش ملی این موارد به خوبی اشاره شده است افزود: دستگاه‌های استان برش بخشی توسعه‌ای دستگاه مطبوع از سند آمایش استان را تهیه کنند تا اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید برنامه اجرای سند آمایش استان برای سال 1401 را ارائه کنند و حتماً اجرایی شود ادامه داد: معادله توسعه استان کرمان روشن است و اول باید فکری برای آب کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: احتمال تمدید یک سال برنامه ششم توسعه وجود دارد پورابراهیمی: دولت پروژه دوم خط انتقال آب به استان کرمان را با جدیت پیگیری کند

زینی‌وند با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون متر مکعب آب اضافه برداشت در استان است و اگر با این وضعیت جلو برویم باید کرمان خالی از سکنه شود تصریح کرد: آب مسئله اول استان کرمان است.

وی بیان کرد: ما قصد نداریم کشاورزی استان را تعطیل کنیم و حرفمان این است که وقتی می‌شود با آب کم بیشترین برداشت محصول را انجام بدهیم چرا نباید کشاورزی استان مکانیزه شود و از این سنتی بودن بیرون بیاییم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه توسعه نامتوازن استان کرمان چالش بزرگی است و همه باید به آن توجه کنند که چرا با این همه پول فقیر در استان داریم گفت: چرا ثروتمندترین استان کشور فقیرترین استان کشور است.

وی با بیان اینکه دومین پارک علم و فناوری استان باید به سرعت راه‌اندازی شود و اقتصاد دانش‌بنیان را پیگیری خواهیم کرد گفت: اجرای سند آمایش محور ارزیابی عملکرد مدیران و فرمانداران استان در مناطق مختلف است.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان استاندار کرمان سند ملی آمایش استان کرمان اجرای سند سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه

غلامرضا چامه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : اجرای این میزان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان موجب تولید آب با استحصال، مدیریت تبخیر و تغذیه آبخوان‌ها به میزان ۴۸۷ میلیون مترمکعب شده است که از فرسایش خاک به میزان ۸/۵ میلیون تن کاسته است.

غلامرضا چامه افزود: اجرای این عملیات در عرصه‌های طبیعی استان موجب کنترل رسوب حوزه سد‌های استان و سیمره به میزان ۶/۲، تولید علوفه به میزان ۷۸ میلیون کیلوگرم و پیشگیری و کاهش مخاطرات سیل به طور متوسط به میزان ۷۰ درصد شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، اعتبارات اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال به تصویب رسید که با تخصیص حدود ۴۰ درصدی تاکنون، عملیات اجرایی در سطح ۲۵ هزار هکتار و در ۱۴ شهرستان استان آغاز گردیده و در حال انجام است.

چامه افزود: سال گذشته در راستای امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اعتباری به میزان یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به استان کرمانشاه اختصاص یافت که مقرر گردید ۳۶۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری طی سه سال اجرا شود.

وی تاکید کرد: این عملیات شامل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان دشت ها، حفاظت از خاک کنترل فرسایش و کاهش رسوب حوزه‌های سد‌های مخزنی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان