Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@13:31:04 GMT

شروط ورود عمره گزاران خارجی به عربستان سعودی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۷۱۷۶

شروط ورود عمره گزاران خارجی به عربستان سعودی

به گزارش فارس، «عادل حنفی» نائب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از کشور شرایط ورود عمره گزاران به عربستان سعودی برای انجام عمره را که توسط سازمان امور عمره وزارت حج و عمره این کشور صادر شده است، اعلام کرد.

حنفی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: تازه‌ترین شروط ورود به عربستان سعودی برای انجام مناسک عمره که از سوی سازمان امور عمره وزارت حج و عمره این کشور صادر شده است، دو مورد است، نخست اینکه اگر عمره گزار مستقیما از کشورهای مجاز وارد عربستان سعودی وارد شود و دو دوز  یکی از واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، مدرنا و جانسون اند جانسون را زده باشد، می‌تواند بدون نیاز به قرنطینه وارد عربستان سعودی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حنفی کسانی که از کشورهای مجاز می‌آیند اگر دو دوز یکی از واکسن‌های سینوفارم، سینواک و کواکسین را زده باشند، سه روز قرنطینه می‌شوند و بعد از آن  آزمایش پس سی آر  گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن  بلافاصله بعد از روز سوم وارد مکه مکرمه می‌شوند.

این مسئول مصری گفت کسانی که از مصر، اندونزی، هند، پاکستان، ویتنام و برزیل به عربستان می‌آیند سه حالت در مورد آنها مطرح است که اولین حالت این است که اگر آنها گواهی تزریق کامل دوزهای یکی از واکسن‌های فایزر، آسترانزکا، مدرنا و جانسون و اند جانسون را داشته باشند به آنها اجازه داده می‌شود بدون قرنطینه وارد عربستان سعودی شوند.

حنفی ادامه داد: در حالت دوم، افرادی که از این کشورها عازم عربستان می‌شوند، در صورتی که دوز یکی از واکسن‌های سینوفارم سینواک و  کوواکسین را زده باشند و دارای گواهی مربوط به آن باشند، سه روز قرنطینه می‌شوند و سپس آزمایش پی سی آر از آنها گرفته می‌شود که در صورت منفی بودن اجازه ورود به مکه مکرمه را پیدا می‌کنند.

نائب رئیس اتحادیه کارگران مصر در خارج از کشور افزود: در حالت سوم کسانی که از شش کشور مذکور  می‌آیند، دوزهای یکی از واکسن‌های فایزر، مدرنا، سینوفارم، آسترازنکا، جانسون اند جانسون و سینواک را تزریق کرده باشند، اما دارای گواهی غیرمعتبر هستند به مدت  پنج روز قرنطینه  می‌شوند، مشروط بر اینکه دو بار در روزهای اول و پنجم آزمایش پی سی آر بدهند و در صورت منفی بودن نتیجه، اجازه انجام عمره را خواهند داشت.

حنفی گفت: همه کسانی که برای انجام مناسک عمره به عربستان سعودی می‌آیند، باید به مدت حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به عربستان آزمایش پی سی آر انجام بدهند و نتیجه آن منفی و شامل کد QR  باشد که به معنای گواهی معتبر برای کسانی است که از همه کشورهای مذکور می‌آیند. این گواهی توسط وزارت بهداشت عربستان تایید شده و به صورت الکترونیکی صادر می‌شود .

منبع: الف

کلیدواژه: عربستان سعودی یکی از واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • عمره مفرده چه اعمالی دارد؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند