Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از نشریه هیل، بر اساس داده های منتشر شده تورم ماه نوامبر (آبان-آذر) آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد بوده است. این در حالی است که تورم در ماه اکتبر (مهر-آبان) ۶.۲ درصد بوده است.

انتشار این ارقام، بالاترین نرخ تورم آمریکا محسوب می شود.

در حالی که ماه به ماه نرخ تورم روند صعودی را طی می کند کاخ سفید برای توجیه عدم مدیریت خود روایت اکثر رسانه‌ها را که بر ضعف اقتصادی متمرکز است،  بیش از حد بدبینانه می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا قیمت بنزین، مسکن، غذا و خودروها بیشترین افزایش را داشته است. افزایش تورم در ابتدای سال عمدتا ناشی از هزینه های تولید برخی کالاها، خودروها و وسایل الکترونیکی بود که به دلیل کمبود جهانی تراشه های کامپیوتری به وجود آمده و اکنون به بخش های بسیار دیگری نیز سرایت کرده است.

مشاوران بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز برای فرار از شیب بالای تورم، به کاهش نرخ بیکاری صورت گرفته در مدت ۱۱ ماه ریاست جمهوری بایدن به عنوان یکی از دست‌آورده های موفق وی در دوران کرونا معرفی می کنند.

نرخ بیکاری در آمریکا در ماه نوامبر ۴.۲ درصد بوده است این در حالی است که نرخ بیکاری در ماه ژانویه سال جاری ۶.۳ و در آوریل سال گذشته ۱۴.۸ درصد بوده است.

کاخ سفید برای کاهش نگرانی مردم از گرانی و تورم، اقداماتی را در زمینه مهار هزینه های سوخت و تورم در پی همه گیری کرونا از طریق قیمت  نفت خام و نفوذ و تاثیرگذاری عوامل متعدد بر بازارهای جهانی را آغاز کرده است.

بهای هر بشکه نفت خام در اواخر اکتبر در پی افزایش تقاضا به بیش از ۸۶ دلار یعنی بالاترین سطح در هفت سال گذشته رسید، اما قیمت آن به علت تصمیم واشنگتن برای رهاسازی ذخیره راهبردی نفت خود و پدیدار شدن گونه اومیکرون ویروس کرونا که میزان سفرهای بین المللی را کاهش داد، نزدیک به ۱۳ درصد کاهش یافت.  

تازه ترین نظرسنجی سی ان بی سی نشان می دهد که محبوبیت  بایدن به عنوان رئیس جمهوری به پایین ترین سطح یعنی ۴۱ درصد رسیده است. این نظرسنجی از کاهش مقبولیت دولت بایدن در مدیریت اقتصادی و کرونا حکایت دارد.
میزان محبوبیت بایدن در مدیریت اقتصادی روندی نزولی داشته و اکنون تنها ۳۷ درصد آمریکایی ها تصمیمات و مدیریت تیم اقتصادی بایدن را قبول دارند و ۵۶ درصد معتقدند رئیس جمهوری دموکرات نتوانسته به خوبی اوضاع اقتصادی را کنترل کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن نرخ تورم درصد بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۹.۸ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به 69.8 درصد رسید.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه طی ماه گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

با این حال، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها در بخش آموزش و همچنین افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، این ماه بالاترین نرخ تورم را از نوامبر 2022 به خود اختصاص داد.

تورم ترکیه به 62 درصد رسید

مهمت شیمسک، وزیر دارایی ترکیه، در مورد این داده ها به رویترز توضیح داد که تورم ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن افزایش 3.18 درصدی را ثبت کرد که مطابق با انتظارات بود. در ماه مارس این نرخ 3.16 درصد بود.

سیمسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از اینکه تورم سالانه در ماه می به اوج خود برسد، مطابق با پیش بینی‌های ما به شدت شروع به کاهش خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره بانکی را به 50 درصد افزایش داد و دلیل آن ادامه تلاش‌ها برای مقابله با افزایش تورم در این کشور بود.

این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که واردات کالاهای مصرفی و طلا کاهش یافت و به بهبود تراز حساب جاری کمک کرد، سایر شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که تقاضای داخلی همچنان مقاوم است.

بانک مرکزی ترکیه افزود: چسبندگی تورم در بخش خدمات، انتظارات تورمی، خطر درگیری‌های نظامی و قیمت مواد غذایی فشارهای تورمی را بالا نگه می دارد.

در ماه مارس، این بانک همچنین اعلام کرد که سیاست پولی فشرده تا زمانی که کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • نرخ رشد پایه پولی ۱۶.۹ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پایه پولی به ۱۶.۹ درصد رسید
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید