Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:12:40 GMT

پیشروی رزمندگان یمنی در مأرب ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۷۴۹۵

پیشروی رزمندگان یمنی در مأرب ادامه دارد

به گزارش ایرنا، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع محلی یمنی اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به پاکسازی رشته کوه البلق شرقی پرداخته و به پیشروی خود در جبهه‌های جنوبی و شرقی شهر مأرب ادامه دادند.

به گفته این منابع، با وجود پوشش سنگین هوایی نیروهای ائتلاف سعودی شکست نیروهای منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن و حزب اصلاح ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع بدون اشاره به تعداد کشته و دقیق نیروهای دشمن اعلام کردند: ده‌ها تن از نیروهای منصور هادی و حزب اصلاح در درگیری‌های پی در پی در میدان‌های نبرد در مأرب کشته و زخمی شدند.

پیش از این نیز منابع میدانی به المیادین گفته بودند که آزادسازی رشته کوه "البلق" شرقی که در نقطه تماس با شهر مأرب یمن قرار دارد، آخرین مرتفعات برای دفاع از شهر مأرب از ناحیه جنوب شرقی است.

این منابع که به نامشان اشاره نشده است، اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تنها چند روز با آزادسازی کامل شهر مأرب فاصله دارند.

این منابع گفته‌اند: فرماندهی نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آخرین فرصت را به کسانی که [در مأرب] تسلیم نشده‌اند، داده‌اند تا اوضاع خود را ساماندهی کنند.

محمد العاطفی وزیر دفاع در دولت صنعا نیز در این باره اعلام کرد که اکثریت شهرستان‌های مأرب از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پاکسازی شده است و بازگشت شهر مأرب به آغوش وطن تنها مسأله زمان است.

پیشروی ارتش یمن همزمان با آن روی می‌دهد که رسانه‌های خبری بامداد روز شنبه از صدای چند انفجار در استان مأرب یمن خبر دادند و اعلام کردند، پدافند هوایی ارتش یمن موفق به رهگیری جنگنده‌های ائتلاف سعودی در مأرب شده است.

براساس این گزارش، پدافند هوایی یمن موفق به رهگیری یک فروند هواپیمایی جاسوسی از نوع پیشرفته «اسکن ایگل» ساخت آمریکا بر فراز شهرستان صرواح در استان مارب شد که در نهایت توانست آن را سرنگون کند.

برچسب‌ها یمن ایالات متحده آمریکا منصورهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ایالات متحده آمریکا منصورهادی یمن ایالات متحده آمریکا منصورهادی ارتش و کمیته های مردمی شهر مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه شخصی خود نوشت که سلاح‌های یمنی بسیار فراتر از میزانی است که دشمنان تصورش را دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در شبکه احتماعی ایکس نوشت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت».

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلیهدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن

توئیت این مقام ارشد یمنی پس از آن است که  نیروهای مسلح یمن شامگاه سه شنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی « CYCLADES » با پهپاد را در روز دوشنبه که عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ بود را منتشر کرد.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرده بود هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

در این راستا وبگاه Tradewindsnews، متخصص در حوزه اخبار اقتصادی و تجارت نوشت: هدف قرار دادن کشتی MSC Orion در اقیانوس هند توانایی یمنی‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌ها از فاصله دور را نشان می‌دهد؛ حمله به کشتی MSC Orion در اقیانوس هند این سوال را ایجاد کرد که چگونه یمنی‌ها توانستند در صدها کیلومتری سواحل یمن حمله‌ای را به یک هدف متحرک انجام دهند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها