Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع وابسته به عشایر استان رقه در شمال سوریه از حملات افراد ناشناس به مرکز تجمع شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شهرک «الحوس» در ریف شرقی رقه خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این حملات با موشک‌های تاو انجام شده و برای نخستین بار است که مواضع شبه نظامیان کُرد بدین صورت هدف قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای دموکراتیک، تحت حمایت نظامیان تروریست آمریکایی قرار دارند.

این منابع با اشاره به اینکه این عملیات منجر به کشته شدن ۴ شبه نظامی و تخلیه کامل این مرکز شد، تأکید کردند: هدف قرار دادن شبه نظامیان وابسته به ارتش آمریکا با این نوع موشک، اولین مورد، در نوع خود است که باعث ترس و وحشت در میان آنان شد.

به نوشته اسپوتنیک، این حملات، با افزایش خشم مردم علیه این عناصر همراه شده است؛ خشمی که معلول سربازگیری اجباری از میان غیرنظامیان و به خاطر اقدامات غیرانسانی آنان قبایل عرب است.

در همین ارتباط، عناصر آمریکایی و شبه نظامیان کُرد، در شهر البصیره در شرق استان دیرالزور سوریه منع رفت و آمد وضع کرده‌اند. این مسئله به خاطر  حملاتی است که عشایر این منطقه، بامداد امروز به مقر نظامی آنها در داخل البصیره انجام دادند.

به گفته منابع محلی، شبه‌نظامیان دموکراتیک سوریه به منظور جلوگیری از ورود و خروج غیرنظامیان از شهر البصیره، عملیات یورش و دستگیری را در روستای «ابریهه» در نزدیکی البصیره آغاز کردند.

این منابع گفتند که عناصر نیروهای دموکراتیک، هر غیرنظامی را که از خانه خود در البصیره خارج می‌شود، هدف قرار می‌دهند و تک تیراندازان آنها در سراسر شهر مستقر هستند. پهپادهای آمریکایی نیز به شدت در حال پرواز بر فراز این شهر هستند.

تروریست‌های آمریکایی به همراه مزدوران وابسته به خود، بخش زیادی از شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند. این مناطق، بیشترین منابع نفتی سوریه را در خود جای داده است. دمشق نیز بارها تأکید کرده است که به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رقه شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان