Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@13:27:53 GMT

حمله قلبی در زنان چه علائمی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۸۱۸۶

حملات قلبی زمانی رخ می‌دهند که جریان خون به قلب توسط تجمع پلاک در عروق کرونر مسدود شود. نادیده گرفتن علائم حمله قلبی در خانم‌ها امری رایج است. طبق آمار، زنان اغلب علی‌رغم مشاهده‌ی علائم هشداردهنده، دیرتر به پزشک مراجعه می‌کنند و شانس زنده ماندن خود را کاهش می‌دهند. ناطقان: ناراحتی‌های قلبی از اصلی‌ترین علل مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌روند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی برای مردان، زنان و اکثر گروه‌های نژادی و قومی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا به گفته‌ی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها  (CDC)، در هر ۳۶ ثانیه، یک نفر در ایالات متحده بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست  می‌دهد و از هر ۴ مرگ در این کشور، یک مورد به دلیل بیماری‌های قلبی اتفاق می‌افتد (چیزی حدود ۶۵۰,۰۰۰ مرگ در سال فقط در این کشور).

علائم حمله قلبی در زنان

تعدادی از زنان علائمی شبیه به علائم مردان در هنگام بروز آنژین (کمبود جریان خون در عضله قلب به دلیل تجمع پلاک در شریان‌های قلب) یا حمله قلبی دارند. در صورتی که فرد در معرض حمله قلبی باشد، ممکن است علائمی مانند درد قفسه سینه به طور ناگهانی بروز کنند. با این حال، برخی از زنان (و البته مردان) درد در ناحیه قفسه سینه را تجربه نمی‌کنند و به جای آن ممکن است این علائم را داشته باشند: نفس‌تنگی ناگهانی، درد در بازوی چپ یا فک و دندان‌ها، احساس ناراحتی در بالای شکم، از حال رفتن یا غش کردن، حس ناراحتی در قسمت فوقانی کمر.

این علائم گاهی با موارد زیر همراه هستند:

تعریق ناگهانی، سبکی سر و حالت تهوع؛ اگرچه تمام این علائم ممکن است در هر دو جنس ظاهر شود، اما بیشتر در زنان مشاهده می‌شوند. همچنین به ندرت پیش می‌آید دردهای زیر شکم و پشت از علائم حمله قلبی در زنان باشند.

حملات قلبی خاموش در زنان

این احتمال وجود دارد که حمله قلبی در زنان بدون هیچ علامت خاصی اتفاق بیفتد؛ همچنین در برخی از موارد، زنان با علائمی مواجه می‌شوند که رایج نیستند (مثلاً ناراحتی قلبی بدون درد قفسه سینه) و احساس می‌کنند که می‌توانند بدون مراجعه به پزشک، آن را درمان کنند. توجه به چنین علائمی، اهمیت زیادی دارد و در صورت مواجهه با این شرایط، باید به پزشک مراجعه کنید. منبع: خبر انلاین برچسب ها: جمله قلبی ، زنان ، علائم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زنان علائم حمله قلبی در زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی ستاره بایرن: خیلی بهتر از رئال بودیم

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ شب گذشته در چهارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلیانز آرنا میزبان رئال مادرید بود و پس از ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی 2-2 برابر حریف رضایت داد.

شاگردان توماس توخل این فرصت را داشتند که یک پیروزی شیرین و ارزشمند را در این بازی به دست بیاورند اما گلی که وینیسیوس جونیور در دقیقه ۸۳ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند باعث شد که همه چیز به تساوی کشیده شود و تکلیف تیم صعودکننده در دیدار برگشت مشخص شود.

کیمیش پس از پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:«فکر می‌کنم که ما بسیار بهتر از رئال بودیم و فرصت‌های بهتری هم برای گل زنی داشتیم. این که گل مساوی را از روی نقطه پنالتی دریافت کردیم بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده است.

دیدیم که توانایی بسیاری برای رقابت کردن با حریف داریم و در بسیاری از مواقع دیدار توانستیم بازی را کنترل و فرصت‌های بسیاری خلق کنیم. می‌توانیم این کار را در هفته آینده هم انجام دهیم. هر دو تیم برای برنده شدن در این بازی تلاش بسیاری خواهند کرد.»

دیگر خبرها

  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • ببینید | دلخوری و ناراحتی رامین رضاییان از هواداران پرسپولیس
  • ببینید | ناراحتی زاکانی از انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران
  • ناراحتی ستاره بارسا از لوا: نگذاشت من گل بزنم!
  • ناراحتی ستاره بایرن: خیلی بهتر از رئال بودیم
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • بی‌نمک زندگی کنید!