Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «کنستانتین سیوکوف» معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه در بخشی از مصاحبه اخیر خود با شبکه «روسیا الیوم» به توانمندی موشکی ایران پرداخت.

سیوکوف در پاسخ به سؤالی درباره احتمال وقوع جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه احتمال آغاز جنگ از طرف تل‌آویو علیه ایران کم است و اسرائیل طبق ارزیابی‌ها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد، گفت: «ایران موشک‌های میانبرد و تسلیحاتی متعارف در اختیار دارد که از دقت بالایی در نقطه‌زنی برخوردار هستند که این هنگام شلیک موشک به‌سمت پایگاه‌های امریکا نمایان شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه ادامه داد: «مقابله با این موشک‌ها در توان اسرائیل نیست. اسرائیل امروز سامانه‌های پدافند هوایی یا سامانه‌های پدافند موشکی را که بتواند با این موشک‌ها مقابله کند، در اختیار ندارد. بر این اساس، حمله موشکی ایران به این سامانه‌ها و رآکتورهای هسته‌ای اسرائیل، سرزمین کوچک اسرائیل را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل خواهد کرد».

کنستانتین سیوکوف اضافه کرد: «اگر بخواهیم درباره ایران صحبت کنیم، ایران تأسیسات خاص خود را دارد که در مناطق کوهستانی دژمانندی قرار دارند که نمی‌توان به آنها نفوذ کرد جز با بمب‌های هسته‌ای».

وی همچنین اظهار داشت: «من فکر نمی‌کنم اسرائیل به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران روی بیاورد، چراکه اگر این کار را بکند این کار واکنش روسیه و چین را به‌دنبال خواهد داشت بنابراین این گام از نظر این دو کشور غیرقابل قبول است».

معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه همچنین گفت: «من تکرار می‌کنم که اسرائیل سرزمین بسیار کوچکی است پس فکر می‌کنم که عملیات به استفاده از سلاح هسته‌ای کشیده نخواهد شد. اما در ارتباط با استفاده از تسلیحات متعارف ما می‌توانیم بگوییم که تأسیسات ایران بشدت تحت محافظت هستند و براحتی نمی‌توان با استفاده از تسلیحات به آنها نفوذ کرد پس عملیات نظامی اسرائیل حتی با مشارکت نیروی هوایی امریکا هیچ نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت».

سیوکوف همچنین در بخش پایانی اظهاراتش بیان کرد: «نکته دیگری که می‌خواهم بگویم این است که ایران در زمینه نظامی یکی از قدرت‌های پیشرفته و پیشرو و جزو چهار کشور اول تولیدکننده سامانه‌های موشکی است که این کشورها عبارتند از روسیه، امریکا، چین و ایران».

مقامات نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران همواره به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که در صورت انجام هر گونه اقدام احمقانه علیه ایران، این گام به معنای پایان این رژیم
خواهد بود.

کد خبر 642650 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و اسرائیل خبر ویژه سامانه ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود