Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@22:57:55 GMT

ارز 4200 از بودجه حذف شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۹۲۳۴

ارز 4200 از بودجه حذف شد

لایحه بودجه ۱۴۰۱ در احکام و تبصره‌ها، همان ساختار بودجه سال گذشته را حفظ کرده است. مهم‌ترین تغییرات بودجه ابتدا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به‌جز ارز گندم و دارو و همچنین یکسان شدن نرخ تسعیر ارز است، ناطقان: لایحه بودجه ۱۴۰۱ در احکام و تبصره‌ها، همان ساختار بودجه سال گذشته را حفظ کرده است. مهم‌ترین تغییرات بودجه ابتدا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به‌جز ارز گندم و دارو و همچنین یکسان شدن نرخ تسعیر ارز است، اما متاسفانه مشخص نشده مابه‌التفاوت این حذف چگونه قرار است به‌دست مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت در بودجه ۱۴۰۰ نرخ تسعیر ارز را ۱۱ هزار تومان قرار داده بود؛ یعنی زمانی که اقدام به تبدیل درآمد‌های ارزی مانند فروش نفت به ریال می‌کرد، آن درآمد در ۱۱ هزار تومان ضرب می‌شد. در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، نرخ تسعیر ارز حدود ۲۳ هزار تومان تخمین زده می‌شود. این اقدام موجب می‌شود که درآمد‌های ارزی ما واقعی شود.



تخمین زده می‌شود که درآمد‌های دولت نظیر مالیات و گمرک و سایر درآمدها، بیش از ۶۶۰ هزار میلیارد تومان باشد که این رقم تا حدی قابل قبول است؛ چرا که با کاهش آثار کرونا تا حدودی رونق اقتصادی در پیش خواهیم داشت. بخش مهمی از این افزایش درآمد مربوط به درآمد‌های گمرکی است، چرا که در مدت اخیر شاهد افزایش واردات بوده‌ایم. طبق وعده شخص رئیس‌جمهور دولت باید مالیات تولید را کاهش دهد. بار مالی این کار نیز ۱۴هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. پیشنهاد ما این است با توجه به رکود و پایه‌های جدید مالیاتی که از درآمد‌های غیر‌مولد است، دولت می‌تواند این کاهش درآمد را پوشش دهد.

برای سال آینده این درآمد از چند محل افزایش پیدا کرده است. تا جایی که در لایحه بودجه پیشنهادی دولت این عدد به ۷۰ هزار میلیارد تومان نیز می‌رسد. البته این عدد در حد گمانه‌زنی است. علت نیز این است که سابقا اخذ حقوق ورودی گمرکی این‌گونه بود که هر کالایی وارد می‌شود، چه با ارز ترجیحی و چه نیمایی، ما حقوق گمرکی را با دلار ۴۲۰۰تومانی حساب می‌کردیم، اما برای سال آینده دولت طبق مصوبه سال گذشته مجلس، حقوق گمرکی هر کالایی که وارد می‌شود را با آن دلاری که وارد شده محاسبه می‌کند.

دولت برای سال آینده تخمین زده است که ۱/۲میلیون بشکه در روز نفت بفروشد که این تخمین خیلی رویایی نیست. هرچند یک مقدار بیش‌اظهاری دارد، اما دور از دسترس نیست. قیمت نفت نیز ۶۰ دلار دیده شده که با توجه به قیمت روز نفت واقعی است. این به معنای آن است که سهم دولت از درآمد ارزی تا ۱۲ میلیارد دلار برسد. کسری تراز عملیاتی که اختلاف درآمد‌ها و هزینه‌ها‌ست، نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. اگر با همین شیوه مدیریت کنند، می‌توان در سال‌های آتی کسری تراز عملیاتی را به صفر نزدیک کرد.
منبع:جام جم آنلاین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود نرخ تسعیر ارز لایحه بودجه سال گذشته درآمد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد 

 

آیا نماد قلب شباهتی به قلب انسان دارد؟!


تیپ ژیلا صادقی در خارج از کشور حاشیه‌ساز شد


ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را


رازهای بسیار جالب و خواندنی از جیمی جامپ


تیراندازی در عروسی، پروازهای این شهر را لغو کرد


ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن
برنامه جدید برای رعایت حجاب در ادارات دولتی و خصوصی
خبر مهمی که اینزاگی درباره طارمی تایید کرد


واکنش کیهان به وقایع استادیوم آزادی
ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامیِ ساخت هند!


زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
عکسی از مشهد که به بهانه «منیژه» پربازدید شد


مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود


رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد


عکس هوایی از آخرین بازمانده‌ فضای سبز تهران!


تبلیغ کولرگازی در این مناطق کشور ممنوع شد


۲۰۰ هزار تن گندم در این استان از بین رفت

چای می‌نوشید؟ این اتفاق در بدنه رخ می‌دهد

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور