Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@10:28:07 GMT

ثبت‌نام ۱۱۷ هزار داوطلب در کنکور ارشد ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۹۴۷۴

ثبت‌نام ۱۱۷ هزار داوطلب در کنکور ارشد ۱۴۰۱

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آخرین مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۰ در بهمن ماه اظهار کرد: براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون آزمون کنکور سراسری به صورت اینترنتی از یکشنبه ۱۴ آذر ماه آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده، ۲۴ آذرماه به پایان می‌رسد.تا کنون ۴۹ هزار و ۷۷۱ نفر نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۱۱۷ هزار داوطلب در کنکور ارشد ۱۴۰۱

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت‌ نام کنکور ارشد گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ از سه شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شد و سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. تاکنون ۱۱۷ هزار و ۹۹۸ نفر نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کردند.

وی افزود: آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. متقاضیان لازم است از دوشنبه ۲۶ اردیبهشت تا سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. 

ثبت‌نام بیش از ۲ داوطلب در دوره‌های بدون آزمون کاردانی فنی‌وحرفه‌ای ۱۴۰۰

زرین آمیزی با اشاره ثبت نام و انتخاب رشته برای مرحله پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) در رشته‌های تحصیلی کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: برای ظرفیت خالی مانده رشته های تحصیلی مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه انجام شود.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت بدون آزمون کاردانی فنی‌وحرفه‌ای از پنجشنبه ۱۸ آذر آغاز شد و چهارشنبه ۲۴ آذرماه به پایان می‌رسد. تا کنون ۲ هزار و ۵۵۷ داوطلب نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۴ هزار داوطلب در دوره‌های بدون آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت‌نام بدون آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به مصوبه بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۵ آذرماه مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ پذیرش از طریق سوابق تحصیلی (معدل مدرک کاردانی) انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی به کارشناسی از سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه آغاز شد و دوشنبه ۲۲ آذرماه به پایان می‌رسد. تا کنون ۴ هزار و ۶۸۰ داوطلب نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1121622 برچسب‌ها کنکور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون آزمون کاردانی نسبت به ثبت نام پایان می رسد سوابق تحصیلی آزمون اقدام آغاز شد سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان

داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

 نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن ها لحاظ کند.

 کارنامه اولیه داوطلبان نوبت نخست نیمه مرداد جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان