Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اهدای خون یعنی اهدای زندگی، در سراسر جهان افرادی هستند که به خون و فرآورده‌های خونی نیازمند هستند مانند بیماران تالاسمی یا هموفیلی و در بعضی مواقع بروز حوادثی چون سانحه رانندگی یا مادران باردار در حین زایمان، اهدای خون در بین مردم کاری عام پسند است.

حال یکی از مطالبات مردم آبدانان داشتن پایگاه انتقال خون است چرا که مردم برای اهدای خون باید بُعد مسافتی طی کنند تا به مرکز استان برای اهدای خون مراجعه کنند، در حالیکه آبدانان با قرار گرفتن در حد وسط دو شهرستان دیگر حوزه جنوب ظرفیت احداث پایگاه انتقال خون را در این حوزه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث پایگاه انتقال خون شرایط و آیتم‌های خاص خود را دارد

اکبری‌دهبالایی رئیس سازمان انتقال خون استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: احداث پایگاه انتقال خون شرایط و آیتم‌های خاص خود از جمله تعداد جمعیت، فاصله تا مرکز استان، تعداد تصادف‌های منجر به مرگ و... دارد که با توجه به این آیتم‌ها تنها مرکز استان قابلیت داشتن پایگاه انتقال خون را دارد که خون مورد نیاز بیماران را تهیه و در اختیار بیمارستان‌ها میگذارد.

وی ادامه داد: هرکدام از شهرستان‌های استان بتوانند فضای استاندارد را در اختیار سازمان انتقال خون قرار بدهند این مرکز آمادگی راه اندازی مرکز خونگیری در شهرستان‌های استان را دارد.

 رئیس سازمان انتقال خون استان ایلام گفت: امسال در شهرستان‌های دهلران، ایوان، سرابله، مهران و هلیلان اقدام به فرستادن تیم سیار خونگیری کردیم که با استقبال اهدا کنندگان روبرو شدیم، بقیه شهرستان‌ها هم می‌توانند از طریق مسوولین مربوطه درخواست بدهند تا تیم سیار در شهرستان آنها جهت خونگیری از اهداکنندگان حضور یابد.

تمام گروه‌های خونی مورد نیاز بیماران تامین و نگهداری می‌شوند

ایرج صفری رئیس بیمارستان آبدانان به خبرنگار فارس گفت: در شهرستان آبدانان تمام گروه‌های خونی مورد نیاز بیماران تالاسمی و بیماران اورژانسی ترومای که به علت پارگی عروق خونی یا شریانی خون زیادی از دست داده و بیماران اتاق عمل و سزارین که نیازمند خون باشند از طریق پایگاه انتقال خون استان تامین و در بیمارستان نگهداری می‌شوند و بندرت پیش آمده که بیمار برای دریافت خون به شهرستان‌های همجوار اعزام شود.

وی ادامه داد: پایگاه انتقال خون مستقیما تحت نظر سازمان انتقال خون است و راه اندازی این پایگاه در شهرستان‌ها نیازمند شرایط و استانداردهای ویژه خود است که دریافت، جداسازی، پخش خون و فرآورده‌های خونی به عهده سازمان انتقال خون است، تنها تزریق خون به بیماران نیازمند بر عهده بیمارستان است.

رئیس بیمارستان آبدانان با اشاره به اینکه خون یک ماده است که باید حتما با شرایط استریل تزریق شود و اگر از دمای مخصوص خود خارج شود باعث ایجاد عوارض در بیماران می‌شود گفت: خون‌های مورد نیاز بیمارستان توسط سازمان انتقال خون استان تهیه می‌شود که تاکنون هیچ مشکل و کمبودی در راستای تهیه این فرآورده نبوده است.

صفری افزود: راه اندازی پایگاه انتقال خون در حوزه جنوب با مرکزیت آبدانان به دلیل حدفاصلش با دهلران و دره‌شهر خوب است ولی در حال حاضر سازمان انتقال خون می‌تواند با فرستادن تیم سیار ماهی یکبار به شهرستان‌ها برای خونگیری از متقاضیان و اهداکنندگان تا حدودی مشکل نبود پایگاه انتقال خون در آبدانان و بقیه شهرستانها مرتفع شود.

انتظار می‌رود مسوولین شهرستان در تامین فضای استاندارد و  مناسب تلاش کنند تا بعد از گذشته سال‌ها و مطالبه به حق مردم در خصوص داشتن این مرکز مرتفع شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱

منبع: فارس

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون ایلام تالاسمی سازمان انتقال خون پایگاه انتقال خون انتقال خون استان شهرستان ها اهدای خون مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت