Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران گفت: در مدت دو سال گذشته بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های مانده را مختومه کرده‌ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  عباس ذاقلی، سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران در نشست مشترک علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با قضات دادگاه‌های تجدید نظر در مجتمع قضایی غدیر افزود: دادگاه تجدیدنظر در حال حاضر ۸۲ شعبه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران ادامه داد: در دو سال گذشته بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های مانده را مختومه کرده‌ایم.  سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران با بیان اینکه میانگین زمان دادرسی ۶۶ روز است، گفت: تلاش داریم این مدت را بازهم کاهش دهیم.  وی تصریح کرد: پرونده‌های مسن دو سال پیش حدود ۲۱ هزار پرونده مسن داشتیم، اما الان به سه هزار پرونده کاهش پیدا کرده است و حدود ۸۵ درصد پرونده‌های مسن را کاهش دادیم.  ذاقلی بیان کرد: پرونده از روزی که وارد می‌شود تا مختومه شدن ۱۱۴ روز طول می‌کشد.  سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران با بیان اینکه ۸۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: این اقدام، کمک بزرگی به صحت و سرعت دادرسی است. برچسب ها: پرونده ، دادگاه تجدید نظر ، عباس ذاقلی ، مختومه ، استان تهران ، القاصی مهر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پرونده دادگاه تجدید نظر مختومه استان تهران القاصی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان