Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: ۹۰ درصد کالا‌های خارجی موجود در واحد‌های صنفی قاچاق هستند، چرا که شرکت‌های خارجی از سال ۹۶ حق حضور در بازار‌های ایران را ندارند.

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: نظارت و بازرسی از فروشگاه و مغاز‌ه‌ها حداقل در هفته ۳ بار انجام می‌شود.

او ادامه داد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی و ناتوانی تولید‌کنندگان داخلی در تامین نیاز بازار به کالا‌های با‌کیفیت و قیمت مناسب، موجب شده لوازم خانگی تولید داخل، به لحاظ قیمت و کیفیت، رقابت با محصولات قاچاق را به برند‌های مشهور کره‌ای ببازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پازوکی گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما در منطقه شوش تهران این است که پخش لوازم خانگی قاچاق گسترده‌تر شده است به طوری که در مکان‌های زیر زمینی گروه هایی دست به برند سازی تقلبی نسبت به کالا‌های ریز مانند غذا ساز، آبمیوه گیری و ... می‌زنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: به نظر من زمانی که در کشور تولید کالایی را نداریم نباید جلوی واردات آن را گرفت تا این گونه برند سازی تقلبی در بازار ما رواج پیدا نکند.

او گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد کالا‌های موجود خارجی در واحد‌های صنفی قاچاق هستند به دلیل اینکه شرکت‌های خارجی از سال ۹۶ حق حضور در بازار‌های ایران را ندارند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: متاسفانه در این بین نمایندگی‌های تقلبی هم اقدام به خدمات پس از فروش و بیمه‌های تقلبی می‌کنند که مشتریان می‌توانند در سامانه اتحادیه و یا با شماره گیری ۱۲۴ از اصالت کالا و لوازم خانگی خود اعم از قاچاق یا غیر قاچاق بودن آن اطمینان حاصل کنند.

او گفت: از اول سال تا به امروز فقط در سطح شهر تهران ۸۰۰ هزار مغازه و یا فروشگاه بدون مجوز شناسایی و رصد شدند که تمام آن‌ها دارای جواز شدند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: قاچاق لوازم خانگی نسبت به ۴ سال گذشته خیلی کمتر شده، امروز همه نشان‌های تجاری خارجی موجود در کشور متاسفانه قاچاق هستند.

پازوکی گفت: متاسفانه در برخی از شهر‌های مرزی، کالا‌هایی خریداری شده که به عنوان مثال لباسشویی ۵ کیلویی را به جای لباسشویی ۸ کیلویی به مردم فروختند. همچنین کالا‌های بی کیفیت را با مارک‌های معروف کارتن می‌زنند و بعد هم به راحتی با کارت گارانتی و برچسب بیمه گذاری می‌فروشند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس اتحادیه لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد

علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.

او افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی آذر بیان کرد: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رحیمی آذر اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا