Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از مهمترین و اصلی ترین نیازهای دانش آموزان و دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی آموزش زبان انگلیسی است. با توجه به گسترده شدن شبکه ارتباطات جهانی، روز به روز نیاز به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان اول دنیا بیشتر حس می‌شود. بیشتر مقالات معتبر دنیا به زبان انگلیسی نگارش می‌شوند و تحصیل در بسیاری از کشورها نیز به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور نیاز به ارائه مدارک زبان بین المللی و مورد تایید دانشگاه‌های مختلف دنیا مانند آزمون آیلتس و یا تافل دارند. حتی در بسیاری از مقاطع مانند آزمون دکتری نیاز به ارائه مدارک زبان داخلی مانند مدرک آزمون MHLE است. در نتیجه اهمیت آموزش زبان انگلیسی به قدری بالا است که در این مطلب قصد داریم راهکارهای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی را بطور کامل برای علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی بازگو نماییم.

روش‌های آموزش زبان انگلیسی از نظر مدرسین و مشاورین مرکز همراه تحصیلی چگونه است؟

در ادامه مهدی آریانا مدیر مرکز همراه تحصیلی کلیه راهکارهای یادگیری زبان انگلیسی را برای متقاضیان تشریح می‌کند.

۱. درک مناسبی از سطح واقعی خود در زبان انگلیسی بدست آورید:

اولین مرحله در شروع آموزش زبان انگلیسی شناخت دقیق از سطح زبان انگلیسی داوطلبان است. زمانی که شناخت مناسبی از خود و پایه زبان انگلیسی خود دارید، راحت تر می‌توانید مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری و رسیدن به سطح دلخواه خود را تخمین بزنید و منابع مناسب در سطح خودتان را تهیه کنید و بدانید که نقطه شروع مناسب برای شما چیست.

۲. توقع بجا و به اندازه‌ای از خودتان در روند آموزش زبان انگلیسی داشته باشید.

آموزش زبان انگلیسی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و داوطلبان باید در مسیر یادگیری زبان صبور باشند و به خودشان زمان بدهند. یادگیری برخی از مهارت‌ها مانند بخش شنیداری یا لیسنینگ نیاز به مدت زمان بیشتری دارد و کسانی که فیلم‌های زبان انگلیسی را بیشتر تماشا می‌کنند معمولاً مشکلی با این قسمت ندارند و زودتر به هدف مورد نظر خود می رسند.

۳. مطالعه زبان انگلیسی را هر روز بطور مستمر انجام دهید.

استمرار در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. زبان آموزان برای کسب نتیجه مناسب در آموزش زبان انگلیسی حتماً بایستی هر روز زمانی را برای یادگیری زبان کنار بگذارند و این کار را برای چندین ماه بطور مرتب انجام دهند.

۴. تمام مهارت‌های زبان انگلیسی را باهم پیش ببرید.

برخی از زبان آموزان در طول روز فقط به یک یا دو مهارت می‌پردازند و از باقی مهارت‌ها غافل می‌شوند. این نکته را بخاطر بسپارید که مهارت‌های مختلف در زبان انگلیسی بر روی یکدیگر اثر افزایشی و تقویتی دارند و پیش بردن تمام مهارت‌ها با هم موجب نتیجه گیری سریع‌تر و بهتر زبان آموزان خواهد شد.

۵. در بخش اسپیکینگ آموزش زبان انگلیسی حتماً با یک فرد بالاتر از سطح خودتان مکالمه کنید

یکی از مهمترین بخش‌های یادگیری زبان انگلیسی، مکالمه زبان انگلیسی است که معمولاً توانایی یک فرد در یادگیری زبان را با مکالمه آن شخص تشخیص می‌دهند. یکی از ضعف‌های یادگیری زبان انگلیسی در سیستم آموزشی کشورمان ضعیف بودن مکالمه زبان است که زبان آموزان با این بخش بیشتر از بقیه مهارت‌ها دچار مشکل می‌شوند. اما راه مناسب برای ارتقاء سطح مکالمه زبان انگلیسی چیست؟

یکی از این راه‌ها صحبت کردن با یک فرد در سطح بالاتر است که بتواند مشکلات شما را شناسایی کند و به شما بگوید تا بتوانید آن را رفع کنید. سعی کنید حتی اگر زبان آموزی با شما همکاری نمی‌کند خودتان هر روز برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی موضوعی را مشخص کنید و در مورد آن موضوع برای خودتان توضیح دهید.

۶. فیلم‌های زبان انگلیسی بدون زیرنویس ببینید

یکی از مهمترین راهکارهای آموزش زبان انگلیسی، دیدن فیلم‌های زبان انگلیسی است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که باید سعی کنید فیلم را بدون زیرنویس مشاهده کنید زیرا در زمان مشاهده فیلم با زیرنویس تمرکز شما بیشتر درگیر خواندن می‌شود تا تقویت مهارت شنیداری. در نتیجه در مرحله اول بدون زیرنویس مشاهده کنید و سعی کنید به حرف‌ها و تلفظ کلمات دقت کنید و در مرحله بعد می‌توانید یک بار دیگر با زیرنویس آن را مشاهده کنید.

اما منابع مناسب در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی چه منابعی هستند؟

برای آموزش زبان انگلیسی نمی‌توان تنها از یک نوع منبع استفاده کرد و تنوع منابع زبان انگلیسی بسیار مهم است. در میان انواع منابع آموزش زبان می‌توان به فیلم‌های آموزشی، کتاب‌های زبان انگلیسی، پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی، وبسایت های مناسب و نرم افزارهای مختلف اشاره کرد. اما برای هر بخش کدام منابع زبان انگلیسی مناسب‌تر هستند. در ادامه منابع مناسب آموزش زبان انگلیسی در مهارت‌های مختلف به شما زبان آموزان گرامی معرفی خواهد شد.

راهکارها و منابع مناسب تقویت بخش ریدینگ یا خواندن زبان انگلیسی

در بخش ریدینگ زبان انگلیسی بهترین منبع برای شما مطالعه وبسایت های خبری مختلف و یا خواندن داستان‌های زبان انگلیسی است. معمولاً چون بیشتر زبان آموزان برای آزمون‌های بین المللی مانند آزمون آیلتس یا آزمون تافل و یا آزمون MHLE آماده می‌شوند، بهتر است از وبسایت های آکادمیک مانند sciencetimes.com استفاده کنند. اما در یادگیری زبان انگلیسی هر چقدر متون بشیتری در موضوعات متنوع‌تری بخوانید موفق تر خواهید بود. نباید متن‌هایی که می‌خوانید فقط در یک حوزه خاص باشد و باید متون شما در موضوعات مختلفی باشد تا در کنار آشنایی با کلمات تخصصی متنوع‌تر بتوانید دانش عمومی خودتان را هم ارتقاء دهید.

بخش شنیداری در آموزش زبان انگلیسی

برای تقویت بخش شنیداری یا لیسنینگ باید هر روز به مدت یک تا دو ساعت فایل‌های صوتی مختلف مانند اخبار و یا فیلم‌های زبان انگلیسی مشاهده کنید. کسانی که برای آزمون‌های آیلتس و تافل آماده می‌شوند بهتر است از فایل‌های صوتی سایت sciencemag استفاده کنند و یا ویدئوهای سایت TED را مشاهده کنند.

بخش اسپیکینگ یا صحبت کردن زبان انگلیسی

برای تقویت این بخش بهترین راهکار شرکت در گروههای بحث آزاد، تماشای فیلم زبان انگلیسی و همچنین مطالعه در مورد یک موضوع و بعد ارائه آن موضوع به زبان انگلیسی برای خودتان است. اگر این امور را بطور روزانه انجام دهید به راحتی می‌توانید مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید.

بخش نوشتن در آموزش زبان انگلیسی

در بخش نوشتن یا رایتینگ زبان انگلیسی زبان آموزان باید چند مهارت گرامر، افعال دو کلمه‌ای، جملات و expression های مختلف زبان انگلیسی و همچنین transition ها یا کلمات ارتباطی را به درستی بیاموزند و با ساختار یک نوشته در زبان انگلیسی آشنا باشند تا بتوانند یک انشای خوب به انگلیسی بنویسند. بخش ریدینگ یا خواندن زبان کمک بسیار زیادی به یادگیری ساختارهای زبان انگلیسی برای نوشتن می‌کند و زبان آموزان باید ساختارها را از مطالعات خود به خوبی فرا بگیرند و در نوشته خود از آنها استفاده کنند. حتماً از یک معلم بخواهید که رایتینگ های شما را تصحیح کند و ایرادات شما را برطرف نماید.

زبان آموزان عزیز می‌توانند از صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون‌های آیلتس و تافل را در مرکز زبان‌های خارجه همراه تحصیلی فرا بگیرند و به راحتی برای هر آزمونی آماده شوند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5373355

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش زبان خارجی آزمون آیلتس کسب و کار کسب و کار گروه صنعتی ایران خودرو گروه خودروسازی سایپا قیمت خودرو فروش فوری خرید آنلاین فولاد مغز و اعصاب متخصصان مغز و اعصاب آموزش زبان خارجی صنعت چاپ قطار شب یلدا تبلیغات آموزش زبان انگلیسی فیلم های زبان انگلیسی یادگیری زبان انگلیسی مکالمه زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی یادگیری زبان زبان انگلیسی زبان انگلیسی همراه تحصیلی مشاهده کنید زبان آموزان منابع مناسب مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد