Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام فتح الله بهزادی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ابتدا از افزایش نرخ کرایه و تصویب قیمت‌های جدید در ستاد تنظیم بازار اطمینان حاصل کرده و سپس در خطبه‌ها نسبت به آن واکنش نشان دادم اما آنجا مبلغ را اعلام نکردم.

وی ادامه داد: اهالی جزیره هرمز تنها همین مسیر هرمز بندرعباس را برای سفر به سرزمین اصلی دارند و افزایش نرخ کرایه این مسیر مشکل‌های فراوانی برای مردم ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه هرمز اضافه کرد: طبق برنامه بنا بود نرخ سفرهای دریایی از امروز، ۲۰ آذر اعمال شود اما خوشبختانه تا کنون اعمال نشده و نرخ‌های مصوب مشخص است.

حجت الاسلام فتح الله بهزادی ابراز کرد: انتظار این نبود که ۵۰ درصد نرخ کرایه‌ها افزایش یابد که این میزان برای اهالی جزیره هرمز بسیار بالاست.

امام جمعه جزیره هرمز بیان کرد: شاید ۵۰ هزار ریال در ظاهر بسیار بالا نباشد اما افزایش ۵۰ درصدی بسیار بالاست و اگر بنا باشد هر سال ۵۰ درصد بر نرخ سفرهای دریایی افزوده شود مردم در زندگی دچار مشکل‌های فراوانی می‌شوند.

حجت الاسلام بهزادی عنوان کرد: از طرف دیگر برای تردد شهروندان شرط گذاشته‌اند که هر شهروند ساکن جزیره هرمز تنها چهار مرتبه در هفته می‌توانند تردد داشته باشد و تردد بیشتر باید هزینه آزاد باید پرداخت کند و اگر کسی بیمار داشت باید معرفی نامه از مرکز درمانی گرفته و تحویل دهد.

وی اشاره کرد: حتی اگر اقوام یکی از اهالی که در بندرعباس سکونت دارد دچار بیماری شد نباید تعداد سفرهای ساکن این جزیره از حدی تجاوز کند که این کار عجیب جدیدی است.

وی یادآور شد: آیا برای کسی که می‌خواهد بین ۲ نقطه مسکونی جابه‌جا شود شرط می‌گذارند که تنها این تعداد تردد می‌توان انجام دهد.

حجت الاسلام بهزادی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال برای شخصی که می‌خواهد از بندرعباس به میناب سفر کند شرط قرار می‌دهند که در هفته تنها چهار سفر می‌توانید انجام دهید.

وی خاطر نشان کرد:‌ معلم، پرستار و کارمند در جزیره هرمز سکونت دارند که هر روز باید بین جزیره و بندرعباس سفر کنند چونکه توان اجاره کردن خانه در بندرعباس ندارند و در جزیره هرمز خانه دارند.

امام جمعه هرمز تصریح کرد: اگر این فرد روزانه ۶۰۰ هزار ریال برای رفت و ۶۰۰ هزار ریال برای بازگشت بپردازد برای تأمین معیشت خود و خانواده‌اش دچار مشکل خواهد شد.

امام جمعه جزیره هرمز تأکید کرد: خبر افزایش کرایه مصوب صحت دارد و تکذیب‌ها بدون مبناست و اطلاع دقیق از تصویب افزایش نرخ کرایه سفرهای دریایی دارم، تنها نکته این است که هنوز نرخ‌های جدید را اعمال نکرده‌اند.

حجت الاسلام فتح الله بهزادی ابراز کرد: حتی یک نفر از مسوولان جزیره هرمز در نشست ستاد تنظیم بازار که در آن برای افزایش نرخ کرایه سفرهای دریایی تصمیم گیری شد حضور نداشته و دعوت نشده بود.

به گفته حجت الاسلام بهزادی مسوولان استان برای تصمیم گیری در خصوص جزیره هرمز باید حرف‌های مسوولان محلی را بشنوند و بعد تصمیم بگیرند و این رویه‌ای که بدون اخذ نظر اهالی و مسوولان محلی برای آن‌ها تصمیم گیری می‌شود نادرست است.

امام جمعه جزیره هرمز بیان کرد: نرخ‌ها باید کارشناسی شده و با نظارت دقیق افزایش یابد و مشخص شود براساس قانون سالانه چند درصد می‌توان بر نرخ‌ها افزود که این نکته بسیار حایز اهمیت است.

وی گفت: نرخ‌ها باید به گونه‌ای افزایش دهند که سال آینده هم بتوانند افزایش داشته باشند و اگر امسال ۷۰ درصد در نرخ کرایه گردشگران افزایش بدهند مشخص نیست در سال آینده چه میزان بر هزینه سفرهای دریایی خواهند افزود.

حجت الاسلام فتح الله بهزادی خاطر نشان کرد: آیا تأثیر این نرخ‌ها بر میزان سفر گردشگران به جزیره هرمز و به تبع آن اقتصاد گردشگری این جزیره تعیین شده است.

برچسب‌ها مسافرت هرمز حمل و نقل مسافری هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسافرت هرمز حمل و نقل مسافری مسافرت هرمز حمل و نقل مسافری هرمزگان بندرعباس افزایش نرخ کرایه سفرهای دریایی جزیره هرمز امام جمعه نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او یه ایلنا گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار کذشته و وفق مواد ۱ و۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست