Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:35:44 GMT

پیش‌بینی برداشت ۲۰ کیلوگرم زعفران در کازرون فارس

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۱۵۳۴

پیش‌بینی برداشت ۲۰ کیلوگرم زعفران در کازرون فارس

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: عملیات برداشت زعفران در این شهرستان تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.
 زهرا پناه به مشکل کم آبی و پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی شهرستان کازرون اشاره و بیان کرد: نیاز آبی کم، امکان بهره برداری طولانی مدت با یک بار کاشت، امکان کشت در زمین های کم بازده، اشتغالزایی، ارزش اقتصادی بالا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از مزایای کشت زعفران است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرستان کازرون دارای اقلیم مناسبی برای کاشت زعفران است کشاورزان منطقه می توانند با تغییر الگوی کشت، این محصول با ارزش و گران قیمت را با اطمینان بکارند.

کازرون از شهرستان های غربی فارس است و فاصله آن تا شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها زعفران شیراز کازرون فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زعفران شیراز کازرون زعفران شیراز کازرون فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تلاش قعرنشینان برای بقا در لیگ برتر هندبال مردان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد