Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، متخصصان و جوانان اراکی موفق به بومی‌سازی دانش ساخت پرینتر سه بعدی قالب‌های سرامیکی برای نخستین بار در کشور شدند.

جمعی از جوانان و متخصصان اراکی در یک شرکت دانش‌بنیان بعد از سه سال تحقیق و بررسی موفق به طراحی و تولید پرینتر سه بعدی قالب‌های سرامیکی برای اولین بار در کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاحب ایده ساخت پرینت سه بعدی قالب‌های سرامیکی ریخته‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه ایده ساخت این محصول از سال 97 شکل گرفته و بعد از سه سال کار تحقیقاتی در نهایت امسال محصول تولید و رونمایی شد، گفت: در دنیا 17 روش ساخت پرینتر سه بعدی وجود دارد که هر  کدام برای جنس خاص از جمله سرامیک، پلاستیک و فلز استفاده می‌شود.

سیدمحمودصادقی می‌افزاید: ساده‌ترین نوع پرینتر در ایران پرینترهای پلاستیکی هستند و تاکنون هیچ پرینتری از نوع سه بعدی سرامیکی در کشور ساخته نشده است.

 هزینه تمام شده ساخت این دستگاه 10 میلیارد ریال است، این در حالی است که واردات دستگاه مشابه آن از خارج به ازای هر دستگاه 100 میلیارد ریال هزینه دارد

 

وی با بیان اینکه از پرینتر سه بعدی سرامیکی ریخته‌گری در صنایع مهندسی پزشکی از جمله در طراحی انواع پروتز‌ها، ارتزها، دندان‌های مصنوعی، صنایع نظامی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می‌شود، خاطرنشان می‌کند: هزینه تمام شده ساخت این دستگاه 10 میلیارد ریال است، این در حالی است که واردات دستگاه مشابه آن از خارج به ازای هر دستگاه 100 میلیارد ریال هزینه دارد و قطعات و خدمات پس از فروش آن نیز به سختی در دسترس قرار می‌گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت بدیع گستر ویرا می‌گوید: دانش ساخت این پرینتر به همت متخصصان داخلی کاملا بومی شده و با ساخت آن در داخل کشور از واردات آن کاملا بی‌نیاز شده است.

تمام قطعات این محصول در داخل تامین شده و هیچ وابستگی به خارج ندارد

صادقی از آمادگی طراحان این دستگاه برای تامین نیاز داخل خبر داده و اظهار می‌کند: تمام قطعات این محصول در داخل تامین شده و هیچ وابستگی به خارج ندارد.

وی ادامه می‌دهد: با ساخت این محصول برای 5 نفر از جوانان بومی اشتغالزایی شده که در صورت افزایش تولید این تعداد افزایش خواهد یافت.

این تولیدکننده تولید انواع سرامیک‌، افزایش سرعت و کیفیت را از برنامه‌های آتی این شرکت برشمرده و پیرامون اهمیت این دستگاه بیان می‌کند: پرینتر سه بعدی علم روز دنیا است و رشد آن بسیار سریع است، دستگاه‌های پر اهمیتی هستند که در حوزه‌های خاص کارآیی خیلی بزرگی دارد و اهمیت آن در قطعات پیچیده است که خود را نشان می‌دهد، در قطعاتی که تولید سخت و نشدنی دارند، این دستگاه کارایی زیادی دارد.

*************

حمیدرضا جلالی

*************

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سرامیک حمیدرضا جلالی شرکت دانش بنیان اراک پرینتر سه بعدی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، هرچند این شرکت جزییاتی درباره محصولش منتشر نکرده اما اخبار و شایعات حاکی از ارتقای قابل توجه آی پد جدید نسبت به نسخه های قبل از جمله استفاده از نمایشگر او ال ای دی، قابلیت پشتیبانی از شارژ MagSafe و ارتقای عملکرد با تراشه M۳ بوده است.

در این میان مارک گرومن خبرنگار نشریه بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده اپل در آی پد پروهای جدید به جای تراشه M۳ ازM۴ استفاده کند. اگر این امر حقیقت داشته باشد، آی پد پرو جدید نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشهM این شرکت است. به گفته گرومن هایلایت M۴ موتور عصبی ارتقایافته آن است که عملکرد فعالیت های هوش مصنوعی را ارتقا می دهد.

در واقع اپل احتمالا سری جدید تبلت هایش را به عنوان نخستین دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی واقعی خود ارائه کند. اما جزییات SoC آن هنوز مشخص نیست.

پیش بینی می شود طراحی کلی آی پد پرو جدید مشابه نمونه های فعلی و در ۲ اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ باشد اما بزرگترین ارتقا احتمالا استفاده از نمایشگر او ال ای دی در دستگاه ها است.

علاوه بر آن گرومن فاش کرده اپل پنسل(قلم اپل) نیز در این رویداد رونمایی می شود که برای نخستین بار قابلیت بازخورد لمسی را دارد. البته جزییات در این باره محدود است.

کد خبر 6091890 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟