Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ احمد صادقی،‌ عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت:با توجه به ضرورت تغییر شیوه های مدیریت در شهر و لزوم  بهره مندی از تکنولوژی های نوین جهت دستیابی به شهر هوشمند لازم می بینم نسبت به عملکرد ضعیف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تذکراتی دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظر به گزارش های واصله مردمی و بررسی های انجام شده، اطلاعات تردد شهروندان در محدوده طرح ترافیک با ۱۴ روز تاخیر در سامانه های مربوطه ثبت و گزارش می‌شود و این مهم باعث ایجاد خسارت مالی، تضییع حقوق مردم و نارضایتی شهروندان شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مراکز نوآوری مستقر در مناطق مختلف فاقد برنامه، شیوه نامه مدیریت و خروجی مد نظر با توجه به میزان سرمایه گذاری و فضاهای در اختیار گذاشته شده توسط مدیریت شهری هستند، لازم به ذکر است طبق گزارش های واصله و بازدید به عمل آمده اینجانب از بعضی از مراکز نوآوری شهرداری تهران، مشخص شده نماینده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مدت زمان زیادی است که در مجموعه های فوق الذکر حضور نداشته است.

صادقی گفت: با توجه به وفور استارتاپ های گوناگون حوزه شهری که امکان ارائه خدمات متفاوت و راه حل های نوین و هوشمند جهت برطرف سازی مشکلات شهر را دارند لیکن زیرساخت های دقیق و به روزی جهت استفاده از این پتانسیل و ایجاد این ارتباط دو سویه ارائه نشده است و بسیاری از این استارت آپها از درگیری بی ثمر خود در بدنه شهرداری گله دارند، اگرچه مدیرعامل محترم سازمان فاوا در بارسلونا موفق به اخذ جایزه جهانی شهر هوشمند ۲۰۲۱ در موضوع حکمروایی و اقتصاد گشته اند اما سوال اینجاست آیا واقعاً این سازمان غیر از نمایش رسانه‌ای تا چه اندازه گره گشای مشکلات و ارائه دهنده خدمات به استارتاپ ها و و جوانان دانشمند شهر بوده است؟

وی بیان داشت: سوال مهم این است که با این ناکارآمدی عملکردی در سازمان فاوای شهرداری تهران، شهردار محترم تهران چگونه اجازه هزینه کرد دهها میلیون خرج سفر برای حضور هیاتی از شهرداری تهران در بارسلون را در این وضعیت بد اقتصادی می دهد؟ لازم به ذکر است کمیته تخصصی هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر تهران از این سفر کاملا بی اطلاع بوده و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر دستاوردهای این سفر واصل نشده است.

صادقی افزود: جای سوال است که بعد از پیگیری های گوناگون هنوز بیش از70درصد از اطلاعات وارد شده در سامانه شفافیت به صورت آنلاین به روز رسانی نمی شود و همچنین هنوز بسیاری از دسترسی های مورد نیاز برای بنده به عنوان نماینده مردم شریف تهران، ری و تجریش و رییس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر تهران، جهت نظارت بر سامانه های گوناگون عملکرد شهرداری تهران به بهانه های واهی ایجاد نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سوال بزرگ اینجاست نقش سازمان فناوری اطلاعات در شهرداری تهران چیست؟ گفت: آیا سازمان فاوا به جای ارائه خدمات تخصصی به سازمان‌ها و مناطق شهرداری باید به عنوان پیمانکار نقش آفرینی کند و با نهادهای داخلی رقابت کند و یا همزمان سیاست گذار و مطالبه گر باشد؟

وی گفت: علی رغم ارسال نامه و پیگیری های مکرر هنوز گزارش دقیقی از میزان هزینه طراحی، پیاده سازی، نگهداری و گسترش سامانه تهران من ارائه نشده است.البته بیان این نکته خالی از لطف نیست که ما در شهرداری تهران جدای از سامانه تهران من، بیش از 100 سامانه در شهرداری تهران داریم که لازم است بازنگری در ضرورت تجمیع، نگهداشت و هزینه های آنها صورت پذیرد.

صادقی یادآور شد:  فراموش نکنیم شهر هوشمند یک دیدگاه نوین در عرصه مدیریت شهرهاست و نباید در یک سازمان خلاصه شود بلکه لازم است شهردار تهران این فرهنگ را در تمامی مجموعه مدیریت شهری گسترش دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت شهری شورای شهر تهران تهران فناوری اطلاعات احمد صادقی عضو شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم پاسخگویی مدیریت شهری نسبت به مکاتباتش مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین همچنین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم الله‌یاری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه دریافت تسهیلات از بانک شهر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: دریافت تسهیلات اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به تکمیل و بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شود.

وی افزود ضرورت دارد تا به مانند دیگر کلان‌شهرها بتوانیم از ظرفیت بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و نباید این تسهیلات صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شود؛ در ضمن مدیریت شهری قزوین باید پرداخت مطالبات و اجرایی شدن مصوبات کمیسیون فرهنگی در حوزه مساعدت‌ها را تسریع کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم پاسخگویی مدیریت‌شهری قزوین نسبت به مکاتبات مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته در شهرداری و موارد دیگر که به شهرداری اعلام شده پاسخگو باشد.

الله‌یاری همچنین به موضوع ساخت مستند ایران‌گرد توسط جواد قارایی اشاره کرد و افزود: با نظر و موافقت شورای اسلامی شهر قزوین در سال گذشته ساخت مستند از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی قزوین توسط جواد قارایی تهیه‌کننده مستند ایران‌گرد به تصویب رسید، اما متأسفانه تاکنون قرارداد کار منعقد نشده است.

وی در تذکری خواستار تسریع در روند انعقاد قرارداد ساخت مستند ایران‌گرد توسط مدیریت شهری قزوین شد و ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است فصل کاری برای تصویر برداری را از دست بدهیم، به همین خاطر ضرورت دارد تا در اسرع وقت قرارداد این مستند منعقد شود و کار عوامل اجرایی مستند کلید بخورد.

کد خبر 747664

دیگر خبرها

  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد