Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دادگستری آبادان گفت: با همت و تلاش رییس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف، ستاد مردمی صبر و همیاران صلح این شهرستان، قاتل آبادانی که در کابوس اعدام بود پس از چهار سال با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، نعمت اله روشن روان امروز یکشنبه 21 آذر ماه 1400 ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در نزاعی دسته جمعی سال 1396 در یکی از مناطق آبادان یک نفر به قتل و یک نفر دیگر زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که این حادثه زمینه را برای ایجاد تشنج، اختلاف و تهدید فی مابین دو طایفه آنان و همچنین سلب آرامش و آسایش ساکنان مناطق محل سکونت این دو طایفه شد.

او گفت: پس از دستگیری قاتل، با وساطت بزرگان اوضاع متشنج بین این دو طایفه نسبت به گذشته بهتر و طایفه مقتول بر رسیدگی پرونده از طریق مجاری قانونی تاکید داشتند.

رییس دادگستری آبادان افزود: پس از برگزاری جلسه های دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل، او محکوم به مجازات قصاص شد و پس از تایید در دیوان عالی کشور ، حکم او به اجرای احکام کیفری آبادان برای اجرای آن ارجاع شد و اولیاء دم اصرار به اجرای حکم قصاص داشتند و در این زمینه وساطت بزرگان، ریش سفیدان و خیرین در این مدت در بخشیدن قاتل بی نتیجه ی ماند.

روشن روان بیان کرد: با توجه به بافت عشایری در مناطقی که این دو طایفه سکونت دارند و در راستای تحقق سیاست‌های سند تحول قضایی به منظور ایجاد صلح و سازش در پرونده های مهم مانند قتل، این پرونده برای حل و فصل و مصالحه به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

او توضیح داد: با درایت رییس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان در کار گروهی جهادی، با دعوت بزرگان طایفه قاتل و مقتول و برگزاری چندین جلسه با آنان، خوشبختانه تلاش و کوشش این عزیزان به نتیجه رسید و در نشستی با حضور سران عشایر، مصلحین، خیرین و دیگر اقشار مؤثر در حل و فصل این پرونده، اولیاء دم با عفو و بخشش، از خون قاتل فرزند خود گذشت کردند و این پرونده پس از چهار سال منتهی به صلح و سازش شد.

رییس دادگستری آبادان ضمن تحسین و تقدیر از تلاش و کوشش خستگی ناپذیر رییس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف، اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان در حل و فصل این پرونده، از مسوولان خواست که حمایت مادی و معنوی بیشتری از اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح داشته باشند تا زمینه آسایش، آرامش و امنیت پایدار در جامعه افزایش پیدا کند./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا قتل طایفه دادگستری آبادان دیوان عالی کشور شورای حل اختلاف مادی و معنوی اعضای شورای جامعه قتل نزاع دادگستری آبادان بخشش طایفه چوبه دار تحول قضایی شورای حل اختلاف دو طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)

رییس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضویت یکی از اعضای شورای شهر به دلیل تخلف و داشتن پرونده قضایی، تا اطلاع ثانوی تعلیق و از حضور در شورای شهر منع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل  از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور در این خصوص افزود: بر اساس پرونده قضایی نامبرده در شعبه 102 کیفری بندر امام خمینی (ره) با اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال و عضویت در شورای شهر برای وی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بی‌قانونی و ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه را برنمی‌تابد، افزود: بر این اساس با هر گونه تخلف بدون توجه به القاب و عناوین افراد برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، دادگستری خوزستان طی یک‌سال اخیر در راستای مبارزه با فساد اداری چندین مدیر در استان را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند