Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:25:05 GMT

۱۶ مستند در «فیلم خبر» روز چهارم «سینماحقیقت»

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۲۷۳۱

۱۶ مستند در «فیلم خبر» روز چهارم «سینماحقیقت»

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رهبر قنبری، امروز یکشنبه ۲۱ آذرماه در چهارمین روز جشنواره در رویداد «فیلم خبر»  به عنوان کارشناس، به معرفی و بررسی شانزده مستند می‌پردازد.

مستندهای کسی او را ندید در بخش شهیدآوینی و به کارگردانی علی خیرخواه و امین باحجب خیاطی‌پور، یاسین در بخش نیمه بلند به کارگردانی رضا اکبریان‌گالشکلایی، بچه‌های زمین خاک در بخش نیمه‌بلند به کارگردانی میکائیل دیانی، گزارش یک کوچ در بخش بلند به کارگردانی عبدالخالق‌طاهری، شرق وحشی در بخش بلند به کارگردانی مجتبی اسماعیل‌زاده، نان با طعم خاک در بخش کوتاه به کارگردانی هیمن آلانی، شازده حمام در بخش کوتاه به کارگردانی احمد صراف‌یزد، گالش منزل در بخش کوتاه به کارگردانی علی شهاب‌الدین از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سانس دوم رویداد «فیلم‌خبر» که از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در پردیس چارسو برگزار می‌شود، با حضور کارگردانان هشت مستند معرفی و بررسی می‌شوند.

مستندهای عملیات المپیک در بخش شهیدآوینی و به کارگردانی حسین الهام، مادر بی‌سیم در بخش کوتاه و شهید آوینی به کارگردانی زهرا نیازی، شاهمراد در بخش شهید آوینی به کارگردانی سیدصفی‌الله حسینی، بی‌رنگی در بخش نمایش ویژه به کارگردانی بهادر خردمندکیا، آخرین پسر گلجان در بخش نیمه بلند به کارگردانی سیدرضا حسینی، خروج ممنوع در بخش نیمه بلند به کارگردانی علی همراز، آشیانه خالی در بخش کوتاه به کارگردانی فریبا عرب، ایستوود در بخش بلند به کارگردانی علیرضا رسولی‌نژاد از ساعت ۱۳ تا ۱۵ معرفی می‌شوند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با نام شناخت شدۀ جشنواره سینما حقیقت، از سال ۱۳۸۶ توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را آذرماه هر سال و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار می‌کند.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان نسبت سینمای مستند و توسعه ی پایدار، آشنایی ‎  فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

جشنواره سینما حقیقت همانند هر جشنواره و رویداد فرهنگی-هنری برجستۀ دیگر، نقاط قوت و ضعفی دارد که نوشتن، پژوهش و مداقه در باب آنان می تواند در افزایش کیفیت آن اثرگذار باشد.

اولین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در سال ۱۳۸۶ برگزار شد و طی همه‌ی این سال‌ها، سینماحقیقت به مهمترین رویداد سینمای مستند ایران و منطقه خاورمیانه بدل شده است.

جشنواره سینما حقیقت که با نمایش سه دسته مستندهای کوتاه، نیمه بلند و بلند فعالیت می کند شامل بخش‌های: مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهید آوینی، بخش‌های جنبی ملی و بین‌المللی، بازار بین‌المللی فیلم مستند و کارگاه‌های تخصصی است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

برچسب‌ها مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی محمد حمیدی مقدم جشنواره سینما حقیقت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی محمد حمیدی مقدم جشنواره سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی محمد حمیدی مقدم جشنواره سینما حقیقت بخش نیمه بلند به کارگردانی بخش کوتاه به کارگردانی بین المللی فیلم مستند جشنواره سینما حقیقت جشنواره بین المللی کارگردانی علی سینمای مستند مستند ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»