Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@10:03:45 GMT

معرفی بهترین ابزارهای اندازه گیری دقیق

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۲۹۵۴

معرفی بهترین ابزارهای اندازه گیری دقیق

در این مطلب به تاریخچه و معرفی بهترین ابزار دقیق، اهمیت استفاده از این تجهیزات اندازه گیری و نکات خرید آن می پردازیم.

ابزار دقیق چیست؟

ابزار دقیق اندازه گیری، تجهیزی است که قادر به تشخیص تغییرات فیزیکی یا غیر آن در یک فرآیند خاص است. سپس این تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را به شکلی از اطلاعات قابل درک توسط کاربر تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صنایع داده های زیادی وجود دارد که می بایست آنها را کنترل یا نظارت کرد مانند دما، سطح، فشار، جریان و بسیاری دیگر. برای اندازه گیری این داده ها آنچه که به کمک صنعت گران آمده است، ابزار دقیق می باشند. ابزار دقیق می‌تواند به دستگاه‌هایی به سادگی دماسنج‌های خوانش مستقیم مانند برچسب حرارتی یا به پیچیده‌ترین اجزای چند سنسوری و سیستم‌های کنترل صنعتی مانند درایو صنعتی اشاره کند. امروزه ابزارها را می‌توان در آزمایشگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها و وسایل نقلیه و همچنین در مصارف روزمره خانگی (مانند آشکارسازهای دود و ترموستات‌ها) یافت.

تاریخچه ابزار دقیق

ابزار دقیق صنعتی که در دهه ۱۹۴۰ توسعه یافت، از ضرورت بهینه سازی استفاده از ابزارهای انتقال و کنترل پنوماتیک متولد شد. ایده این بود که جریان نظارت و پردازش به طور خودکار انجام شود تا اپراتور نیازی به باز و بسته کردن دستی شیرها نداشته باشد. در طول ۸۰ سال گذشته، این فناوری‌ها برای اطمینان از صرفه‌جویی، کارایی و ایمنی بیشتر برای فرآیندهای تولید، بهبود یافته‌اند.

دسته بندی ابزار دقیق

ابزار دقیق یک اصطلاح کلی است و برای این که تقسیم بندی جزئی تر و دقیق تری وجود داشته باشد، ابزار دقیق را به ۳ دسته تقسیم می کنند؛ اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که این ۳دسته از یکدیگر مجزا نبوده و در کنار هم وظیفه اندازه گیری و کنترل متغییر ها در فرآیندها را به عهده دارند. این ۳ دسته شامل موارد زیر هستند:

تجهیزات اندازه گیری: مرحله نخست در هر فرآیند، طبیعتا اندازه گیری است. اگر نتوانیم چیزی را اندازه گیری کنیم، امکان کنترل آن نیز طبعا وجود نخواهد داشت. سنسور: سنسور در هر دستگاه و تجهیز صنعتی، بخش حس کننده و تامین کننده اطلاعات مربوط به مقادیر مورد نیاز است و در واقع حساس ترین بخش و قطعه صنعتی می باشد که تعیین کننده نوع پیشبرد فرآیندهای تولیدی و صنعتی به نحو احسنت و یا بالعکس است. اتوماسیون صنعتی: پس ازبدست آمدن صحیح اطلاعات از محیط و فرآیند در حال پیشروی، بحث نظارت و کنترل آن پیش می آید که در این بخش ابزار دقیق خودکار موسوم به سیستم های اتوماسیون عهده دار هستند. راهنمای خرید بهترین ابزار دقیق

آیا قصد خرید ابزار دقیق صنعتی برای کسب و کار خود را دارید؟ زمانی که صحبت از تولید و صنعت می شود، حساسیت کار و انتخاب تجهیزات و ماشین آلات سنگین بیشتر می گردد. بنابراین، قبل از سرمایه گذاری، باید کاملاً مطمئن شوید که تجهیزات مناسبی را برای صنعت خود خریداری می کنید.

برای اجتناب از انجام اشتباهات پرهزینه ، باید از قبل، خرید خود را ارزیابی کنید. در اینجا نکات مفیدی در مورد نحوه اتخاذ بهترین تصمیم در مورد خرید ابزار دقیق برای نیازهای تجاری شما آورده شده است.

بودجه خود را مشخص کنید

قبل از اینکه به فکر خرید تجهیزات صنعتی جدید باشید، باید مشخص کنید که چقدر می توانید برای خرید آن هزینه کنید. به این ترتیب، باید بتوانید از زیاده روی در خرید خود اجتناب کنید.

روی شرکت سازنده تمرکز کنید

توجه داشته باشید که با توجه به هزینه بر بودن حتی ساده ترین ابزارهای اندازه گیری صنعتی، سهل انگاری در انتخاب برند و سازنده ابزار دقیق، خسارات جبران ناپذیری به صنعت شما وارد خواهد شد. بنابراین می بایست تجهیزات خود را از تولیدکنندگانی که شهرت بالایی در تولید ابزار دقیق باکیفیت و توجه زیادی به جزئیات دارند، خریداری کنید.

مونتاژ و نصب را در نظر بگیرید

ممکن است صنعت گران از چگونگی کار با یک قطعه خاص از تجهیزات  آگاه باشند، اما برعکس در مورد نحوه مونتاژ و نصب  آن اطلاعی نداشته باشند. در نتیجه مونتاژ کردن قطعات و ابزار ممکن است فراتر از تخصص یا تجربه شما باشد. بنابراین، قبل از خرید، باید از نحوه تحویل، مونتاژ یا نصب آن مطلع شوید.

قبل از خرید ابزار دقیق صنعتی، ویژگی ها را ارزیابی کنید

هنگام انتخاب خرید یک قطعه خاص از تجهیزات، باید ویژگی ها را در نظر بگیرید. محصولات با آخرین فناوری یا آنهایی که بهترین ویژگی های ایمنی را دارند ارزش پرداخت پول بیشتر را دارند. همچنین مشخصات فنی و کارآیی ابزار دقیق نیز می بایست با توجه به هدف صنعتی مورد بررسی و توجه قرار گیرند از جمله:

محدوده اندازه‌گیری(Range)  صفر اندازه‌گیری(Zero)  انحراف صفر(Zero Drift)  حساسیت(Sensitivity)   حد تفکیک(Resolution) پاسخ‌دهی(Response)  دقت (Accuracy) تکرارپذیری(Repeatability) مارش شاپ وارد کننده بهترین ابزار دقیق از برترین برندهای جهانی

با توجه به شرایط سخت و خاص در فرآیندهای صنعتی، کیفیت ساخت تجهیزات و ابزار دقیق صنعتی در تضمین ایمنی کار و عمر مفید دستگاه ها و خطوط تولید، عامل اصلی بوده که این کیفیت قابل قبول و مطمئن را می توان از شرکت های سازنده معتبر در حوزه تولید دستگاه های صنعتی، انتظار داشت. بنابراین سابقه شرکت تولید کننده ضمانتی بر کیفیت روند پیشروی فرآیندهای صنعتی و امنیت آن می باشد.

مارش شاپ (marsh.shop) از معدود وارد کننده هایی است که در زمینه قطعات صنعتی تحصیلات دانشگاهی داشته و با علم کامل بر فرآیندهای صنعتی و شناخت شرکت های مدعی و معتبر در این حوزه، برترین محصولات را برای صنعت گران ایرانی تامین می نماید.

مارش شاپ به طور تخصصی بر واردات قطعات الکترونیک همچون انواع ابزار دقیق و الکترومکانیک همچون انواع ترمز الکترومغناطیسی (EM)، تمرکز داشته  و متعهد بر تامین همه نوع تجهیزات فقط از شرکت های معتبر و باسابقه جهانی همچون ABB، Siemens، EMCO، YAMADA، KSB، TEMPSENS، SMC و... می باشد. بنابراین تولید کنندگان و صنعت گران عزیز می توانند با آسودگی خیال و اطمینان از کیفیت کالاها، مناسب ترین قطعه صنعتی و ابزار دقیق مورد نیاز خود را در مارش شاپ ثبت کنند و حتی در این زمینه مشاوره و راهنمایی تخصصی کسب نمایند.

کد خبر 1582029

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ابزار دقیق صنعتی بهترین ابزار اندازه گیری صنعت گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

ایسنا/همدان ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در حالی امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد که استان همدان حضوری پرقدرت در این نمایشگاه دارد.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

استان همدان در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا ۲۵۰ محصول متنوع از ۵۰ شرکت امسال در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز معرفی شده‌اند.

همچنین سفال و کشمش به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان