Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تبصره ۶ بند (ه) که مربوط به عوارض و مالیات در بودجه ۱۴۰۱ است، در اجرای ماده ۶ قانون کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیر دولتی مصوب ۲۰/۱/۱۳۹۹، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سازمان امور مالیاتی کشور موظف است یم در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات و مالا‌هایی که تمام یا قسمتی از آن‌ها قابل بازیافت است را اخذ و منابع حاصله را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۸۹ واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهرست مواد اولیه، قطعات و کالا‌های فوق الذکر، حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این قانون توسط سازمان محیط زیست تعیین و اعلام می‌شودو تولیدکنندگان و واردکنندگانی که با تایید سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات و کالا‌های خود اقدام کرده‌اند، مشمول این عوارض نمی‌شوند.

منابع وصولی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال معادل یک هزار میلیارد تومان از محل ردیف شماره ۵۳۰۰۰۰-۳۸ جدول شماره (۹) این قانون در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند‌های حاصل از کالا‌های مزبور (ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف شود. دستورالعمل شناسایی نحوه رسیدگی و تشخیص مطالبه و وصول توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و پس از تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می‌شود.

۲۰ درصد از منابع حاصل از عوارض آلایندگی موضوع عوارض سبز ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزود مصوب ۱۴۰۰ (نحوه مصرف آن در ماده ۴۰ قانون مذکور، به سازمان حفاظت محیط زیست (صندوق ملی محیط زیست) اختصاص پیدا می‌کند تا پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه بودجه کشور بر اساسا ماده ۵ اساسنامه صندوق مذکور صرف اعطای تسهیلات و حمایت‌های مالی برای کاهش آلودگی‌های محیط زیست در همان شهرستان شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست ردیف بودجه پسماند شهری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست