Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط استان و پوشش گیاهی آنکه به عنوان سبز معروف است، افزود: این مسئله سبب می‌شود تا برای صدور مجوزهای معدنی دارای یکسری مسائلی باشیم.

وی افزود: به دلیل آنکه مازندران دارای پوشش گیاهی است، دستگاه‌های مربوط برای حفظ گونه‌های طبیعی و گیاهی دارای قوانین خاص خود هستند و صدور مجوزهای معدنی تابع یکسری ملاحظاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه طی یک سال گذشته حدود ۹ معدن به منابع طبیعی برای احیا بازگردانده شده است، افزود: در بخش وصول حقوق دولتی در سال جاری ۱۳ میلیارد تومان در استان وصول شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

عبدی صدور پنج فقره گواهی اکتشاف و دو فقره پروانه اکتشاف را از دیگر اقدامات ذکر کرد و با اشاره به راه اندازی کارگروه تعامل ستادی در استان یادآور شد: در این کارگروه مسائل مختلف در حوزه معدن بررسی وبهترین راهکار انتخاب می‌شود.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه سخت گیری ها در استان نسبت به دیگر مناطق بیشتر است، گفت: دنیا به سمت توسعه پایدار در بخش معدنی پیش رفته است و اگر ضوابط و معیارها حاکم شود، تمامی مشکلات در حوزه معدنی حل می‌شود.

وی نگاه سنتی در حوزه معادن را از جمله چالش‌ها بیان کرد و گفت: باید به بخش معدن به صورت علمی توجه و نظارت‌هایی درنظر گرفته شود.

وی شمار پروانه‌های بهره برداری صادر شده در حوزه معدن را طی سال جاری در استان سه فقره ذکر کرد و گفت: از ۲۶۲ فقره پروانه بهره برداری معدن در حال حاضر ۱۳۳ فقره پروانه بهره برداری فعال وجود دارد.

کد خبر 5373726

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس عبدی معادن صنعت و معدن ویروس کرونا بوشهر مطالبات مردم لرستان از دولت روز پرستار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان عکس استانها کرمانشاه خرم آباد واکسن کرونا سانحه تصادف سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رسول قنبری گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۱۲۰ واحد نانوایی بوده که سهمیه تخصیصی آرد به هر یک از این نانوایی‌ها شش کیسه است و به تبع آن به علت کم بودن تخصیص این سهمیه آرد تا حدودی با مشکل مواجه هستند.

او در ادامه از پلمب ۴۶ واحد صنفی متخلف این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: به منظور کنترل بازار در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از صنوف شهرستان انجام گرفت که در این رابطه ۱۷۷ پرونده صنوف متخلف به تعزیرات معرفی و ۴۶ مورد نیز پلمب شد.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۷۰۰ کسبه دارای پروانه در شهرستان اسدآباد گفت: در سال گذشته ۵۷۰ مورد جواز کسب و پروانه جدید توسط اتاق اصناف برای واحد‌های صنفی شهرستان صادر شده است.

قنبری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در این بین هنوز ۶۰۰ واحد صنفی بدون کسب پروانه در سطح شهرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: در صورت شناسایی چنین واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب علاوه بر اخطار لازم، برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی