Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:ساماندهی وضعیت زندان،کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از جمله سیاست‌های مهم و محوری دستگاه قضایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان در  جلسه نشست مشترک مسؤولان قضایی با فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: رمز ماندگاری واقعه عظیم عاشورا در چند مؤلفه خلاصه می‌شود که یکی از این مؤلفه‌ها نقش تبیینی حضرت زینب(س) ماست که با اقدامات روشنگرانه خود چهره واقعی یزید و یزیدیان را رسوا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با مقدس دانستن پرستاری ادامه داد: پرستاری همانند مناصبی همچون قضاوت شغل محسوب نمی‌شود؛ بلکه تعهد است و از آن جهت که منتسب به حضرت زینب(س) شده، از قداست مضاعف برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به توجه به پاره‌ای از مسایل با اولویت بیشتر در دستگاه قضائی بیان کرد: ساماندهی وضعیت زندان و کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از جمله سیاست‌های مهم و محوری دستگاه قضایی است که ضرورت دارد قضات با استفاده از ظرفیت دادرسی‌های الکترونیک و مجازات‌های جایگزین حبس و حضور فعال و سرکشی مستمر به زندان، نظارت بر صدور قرارهای منتهی به بازداشت و اجرای مفاد دستورالعمل مربوطه را در دستور کار داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری همچنین تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان با تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند زندانیان به گونه‌ای عمل می‌کند که ایشان را از آسیب‌های ناشی از عدم حضور سرپرست خانواده مصون کند.

رئیس‌ دادگستری اصفهان: توجه به مسایل مرتبط با اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های دستگاه قضایی استرئیس کل دادگستری استان یزد: بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان راه‌اندازی شددر آستانه روز پرستار؛ اژه‌ای از بیمارستان‌های دادگستری و عدل بازدید کرد

رئیس دستگاه قضایی استان خاطرنشان کرد:  مدیران قضایی در جهت تقویت شوراهای حل اختلاف و تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش تلاش مضاعف کنند.

در این جلسه تشکیل منظم جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای حمایت قضایی از تولید و بنگاه‌های صنعتی و انجام ملاقات های عمومی هفتگی از جمله موارد مهمی بود که رئیس کل دادگستری استان خواستار آن شد.

انتهای پیام/163/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد