Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: از انقراض گیاهان دارویی در معرض خطر استان جلوگیری شود.

دکتر ایرج نیک‌پی، در رویداد شتاب استارتاپی با موضوع گیاه دارویی مرزه خوزستانی که در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: کارهای پژوهشی می تواند روز به روز رشد داشته باشد و این مهم نیازمند دانایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  دانایی را محور همه فعالیت برشمرد و با بیان اینکه پیشرفت و توسعه جامعه مرهون دانایی است، خاطر نشان کرد: دانایی سبب تولید علم، فناوری و تکنولوژی می‌شود و می‌تواند پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را به ارمغان آورد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در رویداد استارتاپی مرزه خوزستانی متخصصین و پژوهشگرانی شرکت کردند که سال‌های سال با گیاهان گیاهان ارتباط تنگاتنگی داشته‌اند.

نیک‌پی افزود: گیاهان دارویی در صنعت تولید دارو، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارند و از بذر، دانه، گل، ریشه و اسانس استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از این گیاهان باید حفظ و نگهداری شوند و از انقراض آنها جلوگیری تا به بهترین نحو  مورد استفاده و بهره وری قرار گیرند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان یادآور شد: از جهاد دانشگاهی و دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان به مناسبت  این برگزاری رویداد استارتاپی تشکر می‌کنم.

نیک پی گفت: دکتر سلاحورزیان، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان پشتوانه و ستونی پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی استان هستند و حمایت‌های لازم را از دست‌اندرکاران  این مهم دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان جهاد دانشگاهی لرستان لرستان گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی